جامع خبر(جامع نیوز):معاون امور مجلس رییس جمهوری لیست ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. به گزارش جامع خبر; حسینعلی امیری دقایقی پیش با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، لیست وزیران پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون امور مجلس رییس جمهوری لیست ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

به گزارش جامع خبر; حسینعلی امیری دقایقی پیش با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ، لیست وزیران پیشنهادی کابینه دولت دوازدهم را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس که ریاست ساعاتی از جلسه علنی روز سه شنبه مجلس را برعهده داشت، گفت: رییس جمهوری در نامه ای وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس معرفی کرد.
اسامی وزیران پیشنهادی به شرح زیر است:

۱- وزارت امور اقتصادی و دارایی دکتر مسعود کرباسیان
۲- وزارت اطلاعات حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمود علوی
۳- وزارت امور خارجه دکتر محمدجواد ظریف
۴- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس محمد جواد آذری جهرمی
۵- وزارت آموزش و پرورش سید محمد بطحایی
۶- وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی
۷- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دکتر علی ربیعی
۸- وزارت جهاد کشاورزی مهندس محمود حجتی نجف آبادی
۹- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرتیپ ستاد امیر حاتمی
۱۰-وزارت دادگستری دکتر سید علیرضا آوایی
۱۱- وزارت راه و شهرسازی دکتر عباس آخوندی
۱۲- وزارت صنعت، معدن و تجارت دکتر محمد شریعتمداری
۱۳- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر سیدعباس صالحی
۱۴- وزارت کشور دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی
۱۵- وزارت نفت مهندس بیژن نامدار زنگنه
۱۶- وزارت نیرو مهندس حبیب الله بیطرف
۱۷- وزارت ورزش و جوانان دکتر مسعود سلطانی فر

مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس با قرائت نامه معرفی وزیران پیشنهادی افزود: دکتر روحانی اسامی وزرای پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده است که نامه خطاب به دکتر لاریجانی بوده است و سپس این نامه خطاب به اینجانب نوشته شده است.
وی ادامه داد: در این نامه آمده است احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی و همچنین ماده ۱۸۸ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به پیوست اسامی وزرای پیشنهادی را به همراه شرح حال و برنامه آنان و همچنین خط مشی و اصول کلی و برنامه دولت برای اخذ رای اعتماد مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: بقیه اعضای وزیران پیشنهادی بعدا اعلام خواهد شد. این اقدام مبارک است که نمایندگان مجلس بعد از یک هفته وارد تصمیم گیری خواهند شد.
درحال حاضر ۱۸ وزارتخانه در کشور وجود دارد که رییس جمهوری وزیران پیشنهادی برای ۱۷ وزارتخانه را به مجلس معرفی کرده است.
بر اساس ماده ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رییس جمهوری ظرف دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف کتبا اسامی هیأت وزیران را به همراه شرح حال هر یک از وزیران و برنامه دولت تسلیم مجلس می‏‌کند و رییس مجلس مکلف است در اولین فرصت در جلسه علنی وصول نامه معرفی‏ وزیران پیشنهادی را اعلام و پس از قرائت دستور تکثیر آن را صادر کند.
همچنین طبق ماده ۲۰۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و أخذ رأی اعتماد برای هیأت وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رییس جمهوری – شنبه – با حضور ۹۴ هیات خارجی و جمعی از مقامات عالیرتبه و مسوولان داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
همچنین مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری دکتر حسن روحانی پنج شنبه هفته گذشته در حسینه امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ از مجموع ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۳۱ رای موفق به کسب ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای (۵۷ درصد) آرا شد و برای دومین بار به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.