جامع خبر(جامع نیوز):رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به صدور بیش از ۵۰ میلیون بیمه نامه و پرداخت بیش از پنج میلیون مورد خسارت در سال، باید فضای مناسبی برای فعالیت فعالان صنعت بیمه فراهم باشد. به گزارش جامع خبر به نقل از تارنمای بیمه مرکزی؛«عبدالناصر همتی» چهارشنبه در نخستین گردهمایی […]

جامع خبر(جامع نیوز):رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به صدور بیش از ۵۰ میلیون بیمه نامه و پرداخت بیش از پنج میلیون مورد خسارت در سال، باید فضای مناسبی برای فعالیت فعالان صنعت بیمه فراهم باشد.

به گزارش جامع خبر به نقل از تارنمای بیمه مرکزی؛«عبدالناصر همتی» چهارشنبه در نخستین گردهمایی ارزیابان خسارت صنعت بیمه افزود: باید به یکی از بزرگ ترین مطالبات مردم که دریافت خسارت واقعی و منصفانه است پاسخگو باشیم.

همتی گفت: بهترین زمان برای جلب رضایت بیمه گذاران و همچنین مناسب ترین زمان برای بازاریابی بیمه، هنگام رسیدگی و پرداخت خسارت است.

وی افزود: برآورد دقیق و منصفانه خسارت واقعی و پرداخت بموقع به زیاندیدگان، هدف اصلی فعالیت صنعت بیمه است.

همتی برآورد خسارت را امری چالش برانگیز و محل مناقشه دانست و گفت: اینجاست که نقش ارزیابان خسارت بیمه‌ای به عنوان کارشناسان مطلع و بی‌طرف در برآورد خسارت نمود پیدا می کند و ارزیاب خسارت علاوه بر برآورد خسارت واقعی، می‌تواند در جلوگیری از تقلبات بیمه‌ای نیز سهیم باشد.

«انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه و حضور در صحنه حوادث رانندگی و انجام عملیات بررسی و برآورد خسارت ضمن اینکه اعتماد مردم را به صنعت بیمه ارتقا می دهد عاملی برای شناخت هرچه بیشتر آحاد مردم با فعالیت و کارکرد نهاد ارزیابان خسارت است و از بسیاری از اختلاف ها و نارضایتی مردم از بیمه جلوگیری می کند.

رییس شورای عالی بیمه از ارزیابان خسارت خواست، به صورت منصفانه و بی‎طرف و مستقل عمل کرده و برای ارتقای جایگاه صنف خود بکوشند و با رعایت اخلاق حرفه‎ای، تعامل مناسب و منطقی با ذی‎نفعان صنعت بیمه داشته باشند.

این گردهمایی با حضور اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و ارزیابان خسارات سراسر کشور در ساختمان بیمه مرکزی برگزار و از کتاب «مجموعه اطلاعات تخصصی و حرفه ای اعضای انجمن ارزیابان حرفه ای خسارت صنعت بیمه» رونمایی شد.