جامع خبر(جامع نیوز):هوآوی از اولین جایزه سالانه NEXT-IMAGE در همکاری با مرکز بین المللی عکاسی یا ICP رونمایی کرد. لی چانگژو، قائم مقام بخش تلفن های هوشمند هوآوی و مارک لوبل، مدیر ارشد اجرایی ICP در مراسم رونمایی از این جایزه با امضای یادداشت تفاهمی رسماً آغاز برنامه NEXT-IMAGE را اعلام کردند. آقای لی در […]

جامع خبر(جامع نیوز):هوآوی از اولین جایزه سالانه NEXT-IMAGE در همکاری با مرکز بین المللی عکاسی یا ICP رونمایی کرد. لی چانگژو، قائم مقام بخش تلفن های هوشمند هوآوی و مارک لوبل، مدیر ارشد اجرایی ICP در مراسم رونمایی از این جایزه با امضای یادداشت تفاهمی رسماً آغاز برنامه NEXT-IMAGE را اعلام کردند.
آقای لی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت :”خلاقیت هوآوی در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی AI، واقعیت مجازی یا VR، واقعیت افزوده یا AR و تصاویر هلوگرافیک شکل جدید از ثبت و بیان تصاویر را در تلفن های هوشمند هوآوی ایجاد کرده است. این تکنولوژی ها به کاربران امکانات بی پایانی در ثبت و ایجاد تصاویر خلاقانه می دهد و به طور کلی این پروسه را به روندی لذت بخش تر از آنچه در گذشته بود بدل می سازد.”
در ماه آوریل سال ۲۰۱۶ هوآوی مدل P9 را با دوربین دوگانه Leica معرفی کرد. این شرکت بعداً مدل Mate 9 را در نوامبر همان سال و P10 را در فوریه سال بعد به بازار عرضه کرد. در ماه جاری در نمایشگاه IFA هوآوی رسماً از اولین پردازنده موبایل دنیا که به واحد پردازش عصبی یا NPU که مسئول هوش مصنوعی (AI) دستگاه است رو نمایی کرد. در ادامه این راه رو به جلو هوآوی تلاش دارد با توسعه تکنولوژی های نسل آینده در حوزه نور و تصویر فرهنگ عکاسی میلیون ها کاربر گوشی های هوشمند را باز تعریف کند.
با توسعه نفوذ گوشی های هوشمند بین کاربران و پیشرفت تکنولوژی های مرتبط با دوربین این گوشی ها، هر روز کاربران بیشتری از تلفن همراه خود برای تولید محتوای تصویری استفاده می کنند، محتوای تصویری که بسیار گسترده تر و متنوع تر از گذشته می باشد. در واقع عکاسی با گوشی های هوشمند دیگر تنها نوعی سرگرمی نیست و به شکل گسترده تر، پدیده بزرگ فرهنگی بین کاربران در سراسر دنیا محسوب می شود. برنامه NEXT-IMAGE نقطه اوج تلاش هوآوی برای بازتعریف فرهنگ عکاسی بین کاربران سراسر دنیا به شکل حرفه ای تر با دوربین تلفن های هوشمند با تکنولوژی های جدید است.
هوآوی همراه با ICP بخش های متنوعی را در این برنامه پیش بینی کرده است که از مسابقات تا برنامه آموزشی در سه حوزه تکنولوژی، سبک و فرهنگ را شامل می شود. در برنامه NEXT-IMAGE همه کاربران تلفن های هوشمند هوآوی دوباره لذت ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای تصویری را کشف می کنند.
جایزه سالانه NEXT-IMAGE بخش مهمی از برنامه کلی هوآوی و ICP در این حوزه می باشد. مارک لوبل مدیر ارشد اجرایی ICP در این ارتباط گفت: “مرکز جهانی عکاسی (ICP) سازمانی پیشرو در دنیاست که در حوزه عکاسی و فرهنگ تصویری فعالیت های زیادی انجام می دهد. من در ارتباط با جایزه سالانه NEXT-IMAGE و پروژه های مشترک آتی با هوآوی هیجان زده هستم چراکه این همکاری را به هر دو شرکت این امکان را می دهد راه های جدیدی با توجه به تکنولوژی های جدید دوربین گوشی های هوشمند برای افزایش سواد تصویری کاربران پیش روی آنها قرار دهد.”
کلمه NEXT در NEXT-IMAGE به نسل آینده عکاسان که از نسل آینده ابزارها برای ایجاد نسل آینده محتواهای تصویری بهره می برند اشاره دارد. کلمه Image هم در عنوان این برنامه به دو جنبه عکس های ثابت و انواع جدید تصاویر متحرک اشاره می کند.
این رقابت در سال جاری به ۷ بخش کلی با موضوعات مختلف برای رقابت تقسیم شده است که با مراجعه به سایت:
http://gallery.consumer.huawei.com
می توانید جزئیات بیشتری در این خصوص دریابید.
این مسابقه رسماً از ۹ سپتامبر آغاز شده و نتایج آن د ر۱۹ دسامبر سال جاری اعلام می گردد.