جامع خبر(جامع نیوز) – تمام توان خود رابرای خدمات رسانی به زائران اربعین به کار می گیریم به گزارش جامع خبر ؛ محمدحسین ذوالفقاری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در محل پایانه مسافری مرز رسمی خسروی برگزار شد، افزود: اقدام های مطلوبی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط برای ایجاد زیرساخت […]

جامع خبر(جامع نیوز) – تمام توان خود رابرای خدمات رسانی به زائران اربعین به کار می گیریم
به گزارش جامع خبر ؛ محمدحسین ذوالفقاری عصر پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه که در محل پایانه مسافری مرز رسمی خسروی برگزار شد، افزود: اقدام های مطلوبی از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی صورت گرفته که قابل قدردانی است.

وی اظهار کرد: عملکرد مطلوب مسئولان کشوری و استانی در نخستین سال عبور زائران از مرز خسروی، بهترین تبلیغ برای تداوم تردد زائران از این مرز در سال‌های آینده خواهد بود.

رییس ستاد اربعین کشور بیان کرد: در فرصت باقی مانده تا اوایل هفته آینده نیازهای ضروری باقی مانده در مرز خسروی تامین می شود و همه باید از تمام ظرفیت های موجود برای خدمات رسانی به زائران استفاده کنیم.

ذوالفقاری اضافه کرد: طرح ویژه امنیتی نیز در این مرز توسط کمیته امنیتی با همکاری‌ ۲ طرف ایرانی و عراقی اجرا شده و مشکلی از نظر ناامنی نداریم و طرف عراقی نیز به طور جدی پای کار است.

وی گفت: طرف عراقی نیز قول مساعد داد تا مسیر تردد زائران اربعین حسینی را از نظر امنیتی پوشش دهد و به محض آماده شدن زیرساخت های عراق طی هفته آینده، تردد زائران از مرز رسمی خسروی آغاز می شود.

وی خواستار ایجاد ستاد هماهنگ کننده کارهای مربوط به اربعین در مرز رسمی خسروی و شهرستان قصرشیرین شد تا در صورت نیاز هماهنگی های لازم را در عمل داشته باشند.

وی عنوان کرد: ما در سه سطح استانی، ملی و شهرستان مسایل مربوط به مرز رسمی خسروی را در بحث اربعین، جهادی دنبال می کنیم.

معاون وزیر کشور گفت: اساس کار مردم هستند و باید به دنبال این باشیم تا با فراهم کردن زیرساخت های لازم، خدمات مطلوبی به زائران ارائه شود و یکی از راهکارهای تحقق این مهم این است که خود مردم تدارکات کار را بر عهده گیرند.

ذوالفقاری، از ایجاد همه بسترهای لازم و همچنین ایجاد زیرساخت های مختلف بهداشتی، درمانی، راه و خدمات و اسکان در مرز خسروی خبر داد.

** در صورت آمادگی طرف عراقی، آماده بازگشایی مرز رسمی پرویزخان هستیم
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از آمادگی مسئولان کشورمان برای بازگشایی مرز پرویزخان خبر داد و گفت: در صورت آمادگی طرف عراقی و فراهم شدن شرایط در مرز، بلافاصله اقدام به بازگشایی این مرز خواهیم کرد.

ذوالفقاری اضافه کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران مانعی برای بازگشایی مرز رسمی پرویزخان وجود ندارد و در سفر حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به کشورمان، یکی از محورهای گفت و گو، رایزنی در خصوص بازگشایی مرز رسمی پرویزخان خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه امروز از زیرساخت های مرز خسروی بازدید کردند.

طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال ۵۰۰ هزار تن از زائران کشورمان و ۳۰ هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.

با پیگیری مسئولان استان و با ابلاغ نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در ۲۸ اسفند ۹۳ به استانداری کرمانشاه، اکنون این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شده است.

شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد.

قصرشیرین با ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.