جامع خبر(جامع نیوز):یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور، دکتر ناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ، دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و جمعی از نمایندگان مجلس و […]

جامع خبر(جامع نیوز):یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس بانک و بیمه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری‌ رئیس جمهور، دکتر ناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ، دکتر شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و جمعی از نمایندگان مجلس و مقامات و مسئولان کشوری افتتاح شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با بیان این که با تحولات فناوری نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شکل گرفته است گفت: استارتاپ های مختلفی در کشور شکل گرفته و برخی از استارتاپ ها امسال در بورس عرضه می شوند که ارزش آنها شصت هزار میلیارد تومان است. ستاری‌افزود: برخی از استارتاپ ها در سال های گذشته از مجموعه های دولتی بیرون رانده شده اند ولی اکنون یکی از آنها ارزش یک میلیارد دلاری دارد. این در حالی است که بسیاری از آنها بازار بزرگ و شفافی را تشکیل می دهند . وی گفت: دولت خدمات را غیرشفاف با نرخ بالا به مردم ارایه می دهد و واسطه های بسیار زیادی نیز در این میان وجود دارند اما استارتاپ ها چنین مشکلاتی ندارند و بالطبع در صنعت مالی نیز می توانند مثمرثمر باشند. رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم با بیان این که صنعت بیمه در کشور در حال تحول است، گفت: شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور هستیم به نحوی که در سال ۹۶ افزایش ۳۰ درصدی در بیمه عمر داشتیم. وی همچنین در مورد بیمه نوسانات ارزی گفت: این موضوع در دستور کار نیست چرا که نوسانات بازار ارز باید از طریق ابزارهای دیگر نظیر ابزارهای مشتقه مدیریت شود. رئیس سازمان بورس نیز در این مراسم با اشاره به رشد حجم و ارزش معاملات بورس گفت:سال قبل بازده بازار سرمایه ٢۵ درصد بود و اندازه بازار به ٢۴٨ هزار میلیارد تومان رسید؛ ضمن اینکه اکنون ١۵نماد بسته داریم و امیدواریم به زودی بازگشایی شوند. در مورد نمادهای بسته تمام اقدامات را انجام داده ایم و تلاش را نیز ادامه می دهیم. این در حالی است که باید برخی شرکتها باید تغییراتی در هیات مدیره انجام دهد. وی گفت: هم اکنون فضایی برای تعامل و فرهنگ سازی در راستای افزایش سواد مالی مردم فراهم شده و ورود تکنولوژی های نوین نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: رشد خوبی در تعداد شرکتهای حاضر در نمایشگاه به چشم می خورد و البته دوره های آموزشی مناسبی نیز در این نمایشگاه برگزار می شود.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه تا ۳۰ فروردین ماه از ۹صبح تا ۱۷ عصر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.