جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت تمامی مطالبات مراکز فیزیوتراپی از این سازمان تا پایان سال ٩۶ در خرداد ماه خبر داد و گفت: در صورت اتصال مراکز فیزیوتراپی به سامانه نسخه الکترونیک ۶٠ درصد از سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه خدمات درمانی به صورت آنلاین پرداخت می شود. به گزارش جامع […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت تمامی مطالبات مراکز فیزیوتراپی از این سازمان تا پایان سال ٩۶ در خرداد ماه خبر داد و گفت: در صورت اتصال مراکز فیزیوتراپی به سامانه نسخه الکترونیک ۶٠ درصد از سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه خدمات درمانی به صورت آنلاین پرداخت می شود.

به گزارش جامع خبراز اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در دومین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در محل هتل المپیک تهران اظهار داشت: طی یک ماه اخیر ۵ ماه از مطالبات مراکز فیزیوتراپی پرداخت شده است و با پرداخت هایی که تا یک ماه آینده انجام می شود، تمامی مطالبات این مراکز از سازمان تأمین اجتماعی تسویه و به روز خواهد شد.
دکتر نوربخش از اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک تولید شده است.
وی ادامه داد: این سامانه در مراکز طرف قرارداد استانهای یزد، گیلان، مازندران و اصفهان نیز در حال استقرار است و در صورت همکاری سایر اجزای نظام سلامت آمادگی داریم که این برنامه را در کل کشور اجرا کنیم.
دکتر نوربخش برگزاری کنگره بین المللی انجمن فیزیوتراپی را نشانه ای از عدم تأثیر مراودات علمی کشور از مسائل سیاسی دانست و گفت: ارتباطات علمی ورای مسائل سیاسی است که متأسفانه از سوی کشورهای غربی با عهدشکنی و تحریم همراه است؛ تحریم ها و عهد شکنی هایی که حتی پزشکی و فعالیت های انسان دوستانه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
وی در ادامه به اهمیت رشته ارتوپدی در ارائه خدمات درمانی و پیشگیرانه به بیماران پرداخت و گفت: درمان و حفظ سلامتی بیماران یک کار تیمی است و همکاران بخش ارتوپدی در موفقیت درمان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.
دکتر نوربخش بازتوانی بیماران پس از عمل را از تنایج مهم فیزیوتراپی برشمرد و گفت: تأثیر فیزیوتراپی تنها محدود به بازتوانی پس از عمل نیست بلکه با عملیات فیزیوتراپی موثر و علمی می توان از بسیاری اعمال جراحی جلوگیری کرد.
وی بهبود و ارتقاء مکانیزم تأمین مالی مراکز فیزیوتراپی را نیز در ارتقاء این رشته موثر دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور برای بهبود و گسترش همکاری آمادگی دارد و با همکاری انجمن تخصصی فیزیوتراپی آماده هستیم که محدودیت های مربوط به انعقاد قرارداد را برطرف کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین از آمادگی این سازمان برای بازنگری در قراردادهای این سازمان با مراکز فیزیوتراپی خبر داد و گفت: آماده هستیم که با همفکری و تعامل دوسویه قراردادها را بازنگری کنیم.
دکتر نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ در کشور، گفت: این طرح علاوه بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی دولت بوده است، مزایایی برای مردم در ارائه خدمات درمانی و کاهش هزینه های پرداختی داشته است.
وی ادامه داد: اجرای این طرح برای سازمان های بیمه گر هزینه های زیادی داشته و با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، بیمه تامین اجتماعی نیز متاثر از این طرح بوده است.
دکتر نوربخش با اشاره به نوپا بودن طرح تحول سلامت و مشکلات اقتصادی کشور، تاکید کرد: یکی از چالش های اصلی در پیش روی طرح تحول سلامت، عدم استقرار نظام پزشک خانواده و راهنماهای بالینی است.
وی تاکید کرد: ما معتقدیم راه برون رفت از چالش های طرح تحول سلامت، نسخه الکترونیک و ساماندهی مراکز درمانی برای دسترسی بیماران است. این کار در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده و ما حاضریم این طرح را برای تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در کشور انجام دهیم.