جامع خبر(جامع نیوز):در سال ۲۰۰۶ زمانی که رهبری سامسونگ در بازار تلویزیون آغاز شد، این شرکت با معرفی مدل بوردو (Bordeaux) عصری جدید را در صنعت تلویزیون آغاز کرد. این مدل یک تلویزیون ال سی دی زیبا با طراحی الهام گرفته شده از جام بود. از همان زمان تا کنون تمامی مدل های تلویزیون سامسونگ […]

جامع خبر(جامع نیوز):در سال ۲۰۰۶ زمانی که رهبری سامسونگ در بازار تلویزیون آغاز شد، این شرکت با معرفی مدل بوردو (Bordeaux) عصری جدید را در صنعت تلویزیون آغاز کرد. این مدل یک تلویزیون ال سی دی زیبا با طراحی الهام گرفته شده از جام بود. از همان زمان تا کنون تمامی مدل های تلویزیون سامسونگ به نمادی از ترکیب طراحی های زیبا با نوآوری هایی چشمگیر تبدیل شده اند که تجربه دیداری کاربران را به سطحی جدید می رساند.

در سال ۲۰۰۹ سامسونگ اولین مدل تلویزیون های ال ای دی خود را با لبه های روشن عرضه کرد که علاوه بر باریکی فوق العاده سطح جدیدی از کیفیت تصویر را به نمایش می گذاشت. اما یکسال بعد سامسونگ اولین ال ای دی سه بعدی جهان را عرضه کرد که پنجره ای رو به دنیای تصاویر سه بعدی بود. در همان سال سامسونگ اولین فروشگاه اپلیکیشن های تلویزیون هوشمند را نیز به نام اپ استور راه اندازی کرد. در سال ۲۰۱۱ این شرکت اسمارت هاب را به عنوان رابط کاربری جذابی برای تلویزیون های هوشمند خود رونمایی کرد.
از دیگر نوآوری هایی که توانست جایگاه سامسونگ را به عنوان پیشتاز صنعت تلویزیون تثبیت کند، می توان به رونمایی از اولین تلویزیون های UHD قابل انعطاف و منحنی جهان در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.
اما تلویزیون های QLED سامسونگ اوج این تاریخ نوآوری بود. در سری QLED استفاده از فناوری کوانتوم دات باعث شد تجربه دیداری کاربران به مرحله ای عالی از کنترل ساده و تصاویر فراگیر برسد. توانایی این سری از تلویزیون ها در تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ به آنها امکان می داد تا رنگ هایی غنی تر و البته براق تر تولید کنند.
کیفیت تصویر تلویزیون های QLED با طراحی مینی مالیستی تکمیل شده است. این جنبه از طراحی را می توان هم در اتصال نامریی آن دید که کابل انتقال اطلاعات تصویر و صدا را با کابل برق در یک کابل باریک و تقریبا نامرئی ترکیب کرده و حتی دستگاه های جانبی را هم از همین طریق به تلویزیون متصل می کند. اما نوآوری های سامسونگ در این صنعت همچنان تداوم دارد و از جمله این فناوری های آینده می توان به کوانتوم دات ها و مدول های میکرو ال ای دی اشاره کرد که اولین بار در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شدند.