جامع خبر(جامع نیوز):رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن از عملکرد مطلوب شعب این بانک در وصول مطالبات معوق خبر داد. مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در […]

جامع خبر(جامع نیوز):رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن از عملکرد مطلوب شعب این بانک در وصول مطالبات معوق خبر داد.

مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در خصوص عملکرد سه ماهه ابتدای سال جاری بانک مسکن در زمینه هدف وصول مطالبات نقدی سال ۹۷، با تلاش های صورت پذیرفته توسط همکاران بانک در سطح کشور، معادل ۱۰۰.۴۶ درصد هدف مذکور محقق شده است. این میزان تحقق -بیش از هدف گذاری- بیانگر نمره قبولی شعب بانک مسکن در وصول مطالبات معوق در مقطع زمانی مذکور است.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری مجدانه همکاران بانک مسکن در شعب سراسر کشور، گفت: همکاران بانک مسکن با پیگیری های مستمر در سه ماهه اول جاری موفق شدند بیش از هدف تعیین شده نسبت به وصول مطالبات معوق اقدام کنند که در این زمینه تمام شعب سراسر کشور به خصوص سه شعبه واقع در نیمه جنوبی کشور از عملکرد مطلوب تری برخوردار بوده اند.
آزادیان گفت: از میان تمام شعب سراسر کشور، مدیریت شعب استان هرمزگان، مدیریت شعب استان فارس و مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان بهترین عملکرد را به لحاظ درصد تحقق اهداف مذکور در ارتباط با پیگیری برای وصول مطالبات معوق برخوردار بوده اند.
وی افزود: به این ترتیب مدیریت شعب استان هرمزگان با ۱۸۲.۸۰ درصد تحقق هدف، مدیریت شعب استان فارس با ۱۲۴.۸۹ درصد تحقق هدف و مدیریت شعب استان سیستان و بلوچستان با ۱۲۰.۴۸ درصد تحقق هدف بهترین عملکرد را در این زمینه داشته اند.
رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن، این موفقیت را ناشی از دو عامل مهم توصیف کرد و گفت: در این زمینه دو عامل مهم منجر به تحقق هدف وصول مطالبات معوق در سال ۹۷ فراتر از هدف گذاری انجام شده است که مهمترین آن را می توان اعتماد و اطمینان و همکاری قابل قبول مشتریان بانک مسکن به این بانک اعلام کرد؛ به گفته وی هم اکنون مشتریان بانک مسکن درجه قابل قبول و بالایی از اعتماد را نسبت به این بانک در سراسر کشور دارند و همین عامل موجب شده است تا در کنار سایر عوامل حجم وصول مطالبات معوق از برنامه تعیین شده فراتر رود.
وی افزود: هم اکنون بانک مسکن یکی از معتمدترین و مورد اعتمادترین بانک های کشور در نزد مردم است.
آزادیان همچنین پیگیری های مجدانه همکاران بانک مسکن در شعب استان های کشور را از دیگر دلایل این موفقیت اعلام و خاطر نشان کرد: به پشتوانه اعتماد مردمی، همکاران ما در مدیریت شعب استانی نیز با تلاش های خود منجر به تحقق اهداف بانک در زمینه های گوناگون از جمله وصول مطالبات معوق شده اند؛این در حالی است که در کنار این عوامل برنامه ریزی و مدیریت کلان در راستای تحقق اهداف پیش روی بانک موجب دستیابی به این اهداف می شود.
رییس اداره کل پیگیری و وصول مطالبات بانک مسکن، با اشاره به طرح های تشویقی بانک برای پرداخت مطالبات معوق از سوی مشتریان بانک مسکن اعلام کرد: هیچ گاه به مشتریان خود نگاه بدهکار نداشته ایم؛ بلکه آن ها را همراه با خود و در کنار خود احساس می کنیم و تلاش داریم با تسهیل شرایط زمینه مناسبی برای پرداخت مطالبات معوق آنان ایجاد کنیم.
وی افزود: طی سال گذشته و سال جاری دو طرح تشویقی برای پرداخت مطالبات معوق با نام طرح های «همت» و «چاوش» اجرا شده است که در قالب این طرح ها، تخفیف ها و بخشودگی های جرایم ناشی از دیرکرد بازپرداخت تسهیلات و همچنین تسهیل شرایط پرداخت مطالبات معوق دنبال شده است.
آزادیان تصریح کرد:تاکید مدیران ارشد بانک مسکن همواره بر تسهیل شرایط برای مشتریان به منظور سهولت در بازپرداخت تسهیلات بوده است.
وی همچنین با تشکر از مشتریانی که نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات و پرداخت مطالبات معوق بانک اقدام می کنند گفت: بازپرداخت به موقع تسهیلات منجر به تحقق برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه پرداخت تسهیلات به مشتریان خواهد شد؛ چرا که از این منابع به صورت مجدد برای پرداخت تسهیلات استفاده خواهد شد؛ به این ترتیب بازپرداخت به موقع تسهیلات از سوی مشتریان در واقع به نفع خود آن هاست چرا که بانک به واسطه این نظم می تواند به اهداف از پیش طراحی شده در راستای پرداخت تسهیلات از منابع بازگشتی به سایر مشتریان استفاده کند. از سوی دیگر در شرایط فعلی، تزریق منابع جدید به حوزه ساخت و خرید مسکن منجر به فعال شدن بیش از ۴۰۰ شغل می شود که به طور مستقیم و غیرمستقیم با حوزه مسکن در ارتباط قرار دارند