جامع خبر(جامع نیوز):احمدرضا ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان از همکاری این شرکت با استارتاپ های بیمه ای خبر داد. دیجیتال شدن بخش هایی از چرخه ارزش صنعت بیمه کشور اجتناب ناپذیر می باشد. در شرکت بیمه سامان در حال حاضر بخشی از محصولات بیمه ای صرفاً مبتنی بر درگاه های الکترونیک از طریق API و […]

جامع خبر(جامع نیوز):احمدرضا ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان از همکاری این شرکت با استارتاپ های بیمه ای خبر داد.

دیجیتال شدن بخش هایی از چرخه ارزش صنعت بیمه کشور اجتناب ناپذیر می باشد. در شرکت بیمه سامان در حال حاضر بخشی از محصولات بیمه ای صرفاً مبتنی بر درگاه های الکترونیک از طریق API و وب سرویس و یا کانالهای الکترونیکی مانند سامانه وب عرضه می شوند.

احمدرضا ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان ضمن اعلام این مطلب افزورد: بیمه سامان مدیریتی با عنوان “توسعه کانالهای ارائه خدمات” تحت معاونت اجرائی، ایجاد کرده است که رسالت اصلی این مدیریت همکاری با استارتاپ های بیمه ای، عرضه بیمه از طریق همکاری مبتنی بر فناوری و بستر دیجیتال با مجموعه ها، بنگاه های اقتصادی و فروشگاه های مختلف است. در این حوزه باید در نظر داشته باشیم که مقوله بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing) که مبتنی بر تحلیل داده ها و اطلاعاتی است که عمدتاً از طریق شبکه های اجتماعی قابل دسترس است، امری با اهمیت و حساس است که می بایست با دقت و بهره گیری از تجارب عملی، علمی و دانشگاهی با آن برخورد کرد.

ضرابیه ضمن تاکید برتوسعه توانمند سازی کانالهای فروش اظهار داشت: شرکت بیمه و یا شرکت استارتاپ می تواند با بهره گیری از فناوری جدید در صنعت بیمه موفق باشد که از فناوری برای توانمندسازی و حمایت از نمایندگان و کارگزاران بیمه بهره بگیرد. شرکتهای بیمه باید با استفاده از فناوری پلتفرم هایی ایجاد کنیم که نمایندگان مان بتوانند با تکیه بر آنها رشد و توسعه بیشتری داشته باشند. رشد شرکتهای بیمه و صنعت بیمه وابسته به رشد نمایندگان است. نمایندگی ها و کارگزاری های بیمه باید رشد کنند تا شرکتهای بیمه و صنعت بیمه مان توسعه پیدا کنند و این رشد می بایست کیفی و کمی باشد.

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به اینکه مقوله استارتاپ ها در صنعت بیمه در کشور را مقوله ای جدید نیست گفت: اگرچه هموطنان نخبه ای به تازگی در این صنعت وارد شده اند و شرکتهای جدیدی که عمدتاً مقایسه قیمت انجام می دهند توسط ایشان ایجاد شده است، که بنظر من می بایست به ایشان خوش آمد گفت و صنعت بیمه می بایست با آغوش باز از هرگونه ورود نخبگان و کارآفرینان به این صنعت استقبال کند، چرا که در سالهای آتی رقابت میان صنایع مختلف برای جذب نخبگان و کارآفرینان بیشتر خواهد بود. باید در عین حال بدانیم که ما در صنعت بیمه بیش از چهل هزار کارآفرین داریم نمایندگان و کارگزاران بیمه یکی از موفق ترین کارآفرینان و تلاشگران در کشورمان هستند. همانگونه که در حوزه شرکتهای استارتاپ، سرمایه گذاران و حامیان به تجربه به این نتیجه رسیده اند که می بایست با ایجاد شتابدهنده ها (Accelerators) شرکتهای استارتاپ را حمایت کرد تا بتوانند رشد و توسعه یابند، شرکتهای بیمه ایرانی نیز می بایست مانند شتابدهنده به نمایندگان و کارگزاران صنعت بیمه خدمات ارائه کنند تا ایشان رشد و توسعه یابند. در بین نمایندگان و کارگزاران این صنعت نخبگانی هستند که ایده های نوین خود برای توسعه خدمات و توسعه فروش را به تجربه و با تسلط کامل بر مقضیات بازار، توان شرکتهای بیمه و مقررات حاکم بر محیط کسب و کار کسب کرده اند. این ایده ها اگر با حمایت شرکتهای بیمه تجاری سازی شده (Commercialize) و به ثمر برسند واقعاً تحول ایجاد خواهند کرد.

ضرابیه با اشاره به اینکه بهره گیری از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه فقط به فروش آنلاین بیمه و یا مقایسه قیمت چند شرکت بیمه خلاصه نمی شود گفت: موضوعات پیچیده تری در صنعت وجود دارد که فعالان با تجربه بر آنها اشراف دارند و بهره گیری از فناوری در این حوزه می تواند ارزشی به مراتب بیشتر از فروش آنلاین بیمه نامه و یا مقایسه قیمت خلق کند. الکترونیکی کردن تعاملات با مراکز خدماتی و درمانی در حوزه بیمه های درمان و زندگی، پردازش خسارت بصورت الکترونیکی از ابتدای اعلام خسارت تا پایان مرحله پرداخت خسارت، نگاهی متفاوت به ارزیابی ریسک هر بیمه نامه و پرتفوی شرکت بیمه با بهره گیری از داده کاوی، الکترونیکی کردن ارتباط بین صنعت بیمه با صنایع و سازمانهای مختلف، مانند سازمانهای خدماتی دولتی، شهرداری ها، بانکها، شرکتهای پرداخت الکترونیک، بازار سرمایه، ایجاد محصولات Unit-Linked در حوزه بیمه های عمر و تشکیل سرمایه و ارتباط الکترونیکی با کارگزاری های سهام، شرکتهای تأمین سرمایه و صرافی ها برای مدیریت این محصولات و غیره برای توسعه Insurance as a Service همه حوزه هایی هستند که بهره گیری از توان تقویت شده نمایندگان با فناوری می تواند واقعاً ارزش خلق کند و باعث توسعه بیمه و به امید خدا دستیابی به هدف ضریب نفوذ ۷% برای صنعت بیمه کشورمان در افق ۱۴۰۰ شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: گروه بیمه سامان با ایجاد زیرساختهای فناوری اطلاعات مورد نیاز برای اینگونه خدمات هدف دارد بستر و پلتفرمی ایجاد کند که اینگونه کسب و کارها مبتنی بر آن بتوانند فعالیت کنند و کسب و کارهای جدید به عنوان مکمل صنعت بیمه شکل بگیرند. در این راستا گروه بیمه سامان برای ایجاد کارخانه های نوآوری جهت ایجاد بستر توانمندسازی نمایندگان صنعت بیمه و همچنین ارائه خدمات شتابدهندگی برای استارتاپ های حوزه Fintech و Insuretech سرمایه گذاری و اقدام نموده است.