جامع خبر(جامع نیوز):نظام بانکی کشور در ۵ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۴۰۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده است. به گزارش سامان رسانه، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، بیش از ۳۲۵ هزار میلیارد ریال معادل ۱۵.۶ درصد افزایش یافته است. بر […]

جامع خبر(جامع نیوز):نظام بانکی کشور در ۵ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بیش از ۲۴۰۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش سامان رسانه، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها در این مدت در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، بیش از ۳۲۵ هزار میلیارد ریال معادل ۱۵.۶ درصد افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی در ۵ ماهه امسال بیش از ۱۴۸۴ هزار میلیارد ریال معادل ۶۱.۶ درصد کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ ۱۴۹.۵ هزار میلیارد ریال معادل ۱۱.۲ درصد رشد داشته است.
همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت‌ومعدن در ۵ ماهه سال جاری به بیش از ۵۷۰ هزار میلیارد ریال رسید که ۳۸.۴درصد از منابع تخصیص یافته است.
این گزارش می‌‎افزاید، از مجموع ۶۸۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت‌و‌معدن، بیش از ۵۷۰ هزار میلیارد ریال یا ۸۴ درصد برای تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که نشانه توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.
این گزارش حاکی است، ۹۹هزار و ۲۰۴ فقره تسهیلات به بخش صنعت‌و‌معدن در ۵ماه اول امسال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است. میانگین پرداختی هر فقره تسهیلات حدود ۷ میلیارد ریال بوده است.
در بخش خدمات نیز تعداد حدود یک میلیون و ۹۲۰هزار فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.