جامع خبر(جامع نیوز):شرکت ال‌جی یک روز مخصوص در هر هفته (LG Day) را برای بازدید از مجموعه علمی و فرهنگی باغ علم کودک ال‌جی ویژه‌ی خیریه‌ها و مدارسی در نظر گرفته است که توان مالی زیادی ندارند. این پارک علمی کودکان با نام باغ علم کودک (LG Kids Science Hall)، نتیجه همکاری شرکت ال‌جی الکترونیکس […]

جامع خبر(جامع نیوز):شرکت ال‌جی یک روز مخصوص در هر هفته (LG Day) را برای بازدید از مجموعه علمی و فرهنگی باغ علم کودک ال‌جی ویژه‌ی خیریه‌ها و مدارسی در نظر گرفته است که توان مالی زیادی ندارند.

این پارک علمی کودکان با نام باغ علم کودک (LG Kids Science Hall)، نتیجه همکاری شرکت ال‌جی الکترونیکس با شهرداری تهران، با الگوبرداری از مرکز علمی این شرکت در شهرهای سئول و بوسان ساخته شده و بعد از این دو مرکز، اولین مرکز علمی و تفریحی خارج از کره جنوبی محسوب می‌شود که در ایران و در مجموعه باغ کتاب تهران توسط شرکت ال جی ساخته و افتتاح شد.
باغ علم کودک ال جی در دی ماه ۱۳۹۶ در مساحت ۲ هزار مترمربع در ‏باغ کتاب، بزرگترین مجموعه فرهنگی ایران، آغاز به کار کرد. در پروژه بزرگ باغ علم کودک همه خردسالان، کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ ساله به شکلی متفاوت و جذاب و همراه با بازی می‌توانند ‏مفاهیم علمی را بیاموزند.
پروژه باغ علم کودکان از مجموعه Science Hall شرکت ال‌جی الهام گرفته شده است. این مجموعه اولین بار در سال ۱۹۸۷ و به منظور آشنا کردن کودکان با علم در کره‌جنوبی افتتاح، و تبدیل به مکانی برای بازی و در عین حال یادگرفتن علم و دانش برای آنها شده بود. این مکان به گونه‌ای طراحی شده بود تا با درگیر کردن کودکان با بازی و سرگرمی به آنها روش کارکرد وسایل مختلف و نحوه استفاده از آنها برای حفظ محیط زیست را یاد دهد.
اکنون سالانه بیش از دو هزار دانش‌آموز در کره از این مجموعه بازدید کرده و با جهان هیجان‌انگیز علم آشنا می‌شوند و بعد آنجا را با رویاهایی برای دانشمند و مهندس شدن و بهتر کردن دنیای ما در آینده، ترک می‌کنند. این مرکز به اندازه‌ای روی کودکان تاثیر مثبت گذاشت که ال‌جی تصمیم گرفت نمونه آن را در ایران نیز راه‌‌اندازی کرده تا کودکان را با بازی و شادی، دانشمند کند!
ال جی همواره در صدد ایجاد فرصت‌های برابر آموزش برای جوانان و نوجوانان ایران بوده و فعالیت‌های مسئولیت های اجتماعی خودش را در راستای تحقق اهداف پایدار سازمان ملل در زمینه ایجاد فرصت آموزش برابر در نظر گرفته است.
باغ علم کودک هفت فضای مستقل دارد و چهار داستان مختلف تعریف می‌کند: «یک فضا ‏به «داستان بدن» اختصاص دارد. فضای دوم «داستان خانه» نام دارد و در آن بچه‌ها با طرز کار وسایل خانه، میزان مصرف انرژی و… ‏آشنا می‌شوند. داستان بعدی «داستان ‏زمین» است که درباره زمین و مسائل زیست‌محیطی آموزش می‌دهد. بخش دیگر ‏‏«داستان شهر» است که بچه‌ها در آن یاد می‌گیرند که چطور وسایل ارتباطی در شهر به هم متصل می‌شوند. در کنار ‏این چهار بخش، یک تئاتر جذاب علمی هم وجود دارد و بچه‌ها می‌توانند در سالن بنشینند و نمایش علمی ببینند. نمایش ‏فیلم سه‌بُعدی هم در برنامه باغ علم کودک هست تا بچه‌ها مفاهیم علمی‌ای را که در تالار علم آموخته‌اند، با دیدن ‏نمایش و فیلم در ذهنشان تثبیت کنند.‏

پروژه باغ علم کودک در سال ۲۰۰۹ برنده جایزه «فرهنگ علمی کره» از طرف وزارتخانه کشور کره شد. در ادامه موفقیت‌های پروژه باغ علم کودک ال‌جی، یادداشت تفاهمی بین شهرداری تهران و ال‌جی برای ساخت باغ علم نوشته و بعد از آن پروژه ساخت باغ علم کودکان در تهران آغاز شد.
شرکت ال‌جی علاوه بر ارائه همه این خدمات یک روز مخصوص در هر هفته برای خیریه‌ها و مدارسی که توان مالی زیادی ندارند در نظر گرفته است. در این روز که LG Day نام دارد، این خیریه‌ها و مدارس می‌توانند به صورت رایگان از این مجموعه بازدید کرده و کودکان کم بضاعت و محروم را با علم بیشتر آشنا کنند. ال‌جی از این بازدیدهای رایگان در قالب گروه‌های ۲۵ نفره استقبال کرده و در بازدید هر هفته بالغ بر ۳۰۰ کودک از خیریه‌ها و مدارس را پشتیبانی می‌کند.

مدیران خیریه ها و مدارس می توانند جهت بازدید از باغ علم کودک ال جی درخواست های خود را توسط ۰۲۱۲۶۲۱۹۶۰۰ به شرکت ال جی اعلام کنند و شرکت ال جی نسبت به ارسال بلیت های گروهی اقدام خواهد کرد.

لازم به ذکر است به دلیل محدود بودن تعداد بلیت‌ها اولویت با گروه‌هایی است که زودتر اقدام می‌کنند و ال‌جی پس از بررسی دقیق، مؤسسات را برای بازدید انتخاب می‌کند.

آدرس مجموعه باغ کتاب: بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران
تلفن جهت درخواست بلیت: ۰۲۱۲۶۲۱۹۶۰۰

مشاهده ویدیو: https://www.aparat.com/v/yftv8