ملت ایران بر سر استقلال و عزت خود معامله نخواهد کرد حضور پرشکوه و معنادار شما ملت بزرگوار در جشن بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، جلوه ماندگار انسجام، همبستگی و زمان‌شناسی، و حماسه‌ای خیره‌کننده از عظمت و بزرگی این ملت بود. ملت ایران بر سر استقلال و عزت خود […]

ملت ایران بر سر استقلال و عزت خود معامله نخواهد کرد
حضور پرشکوه و معنادار شما ملت بزرگوار در جشن بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، جلوه ماندگار انسجام، همبستگی و زمان‌شناسی، و حماسه‌ای خیره‌کننده از عظمت و بزرگی این ملت بود.
ملت ایران بر سر استقلال و عزت خود معامله نخواهد کرد
رئیس جمهور در پیامی با قدردانی از حضور حماسی و معنادار ملت بزرگوار ایران در جشن باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این حضور پر معنا و آگاهانه، وظیفه مسؤولان کشور از جمله دولت را در تلاش پیگیر برای خدمت به مردم و کشور مضاعف کرده و امیدوارم بتوانیم متناسب با شأن و جایگاه این ملت به مطالبات به حق آنان جامه عمل بپوشانیم.
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم آگاه و سرافراز ایران!

حضور پرشکوه و معنادار شما ملت بزرگوار در جشن بزرگ چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، جلوه ماندگار انسجام، همبستگی و زمان‌شناسی، و حماسه‌ای خیره‌کننده از عظمت و بزرگی این ملت بود.

درود خداوند بر شما که با لبیک به ندای رهبری و پایداری بر آرمان‌های اصیل انقلاب، بار دیگر همه معادلات و نقشه‌های شوم دشمنان نظام و بدخواهان ملت را نقش بر آب کردید و پاسخی در خور و قاطع به زیاده‌خواهی‌های بیگانگان و بدخواهان ایران اسلامی دادید.

دشمنان ما از ماه‌ها پیش با عهدشکنی، توسل به تحریم‌های ظالمانه علیه مردم و بکارگیری همه توان و تلاش تبلیغی خود، در این خیال بودند که ۲۲ بهمن امسال در فضایی از دلسردی و بی‌تفاوتی ملت برگزار شود؛ اما شما با حضور پرشور و شعور خود، بالندگی و پویایی انقلاب را به رخ آنان کشیدید و با گرمای صفوف به‌هم پیوسته‌تان، بار دیگر ضمن بی‌توجهی به تهدیدات و بحران‌آفرینی استکبار جهانی و ایادی منطقه‌ای‌شان، بر همبستگی ملی و اقتدار بیش از پیش نظام مقدس جمهوری اسلامی مهر تأیید زدید.

شما مردم غیرتمند ثابت کردید که در هیچ شرایطی بر سر استقلال و عزت و سربلندی خود معامله نکرده و نخواهید کرد و از آرمان‌های بلند انقلابی که برای به ثمر رسیدن و استقرار آن عزیزترین اعضای خانواده خود را نثار کردید؛ با هیچ تهدید و توطئه و تحریمی دست نخواهید کشید.

اینجانب در مقابل بزرگی ملت عزیزمان سر تعظیم فرود می‌آورم و از آحاد مردم و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی که با مشارکت هوشمندانه خود در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز، صفحه زرین دیگری در تاریخ درخشان انقلاب رقم زدند و یکپارچگی خود را در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

بی‌شک این حضور پر معنا و آگاهانه، وظیفه مسؤولان کشور از جمله دولت را در تلاش پیگیر برای خدمت به مردم و کشور مضاعف کرده و امیدوارم بتوانیم متناسب با شأن و جایگاه این ملت به مطالبات به حق آنان جامه عمل بپوشانیم.

از خداوند متعال استقلال و سربلندی ایران عزیز، و دوام پیروزی، بهروزی و پیشرفت همه ایرانیان را خواهانم.