جامع خبر(جامع نیوز):سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه‌های سازمان تامین اجتماعی باید در رعایت ایمنی محیط کار و مقررات ملی ساختمان، الگو باشند. به گزارش جامع خبراز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا در سومین همایش روز مهندس با اشاره به رعایت ایمنی به عنوان یک اصل اساسی در حوزه فنی […]

جامع خبر(جامع نیوز):سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: پروژه‌های سازمان تامین اجتماعی باید در رعایت ایمنی محیط کار و مقررات ملی ساختمان، الگو باشند.

به گزارش جامع خبراز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد حسن زدا در سومین همایش روز مهندس با اشاره به رعایت ایمنی به عنوان یک اصل اساسی در حوزه فنی و مهندسی اظهار داشت: ایمنی صرفا برای جسم نیست و ایمنی روح را نیز باید در دستور کار داشت و به آن توجه ویژه کرد.
وی افزود: بخش مهندسی تاثیر قابل توجهی بر خدمات و فعالیت های این سازمان دارد.
وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با تحت پوشش داشتن۴۲ میلیون بیمه شده، ۷۲هزار نیروی انسانی، بیش از هزار واحد بیمه ای و حدود ۵۰۰ مرکز درمانی فعالیت گسترده ای دارد، گفت: جایگاه این سازمان در اقتصاد ایران، مسائل اجتماعی و اداری بی نظیر است.
زدا با اشاره به اینکه وسایل ارتباطی جدید باعث آگاهی روزافزون مردم شده است، گفت: چنانچه با تکنولوژی های جدید همگام نباشیم، دچار خسارت خواهیم شد.
وی به رعایت اخلاق حرفه ای تاکید کرد و گفت: مراعات اخلاق اداری نیز در تصمیماتی که آثار بلندمدت دارد، الزامی است.
زدا با بیان اینکه خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی باید همچنان با سرعت طی شوند، گفت: پروژه‌های عمرانی این سازمان باید در کوتاهترین زمان و باکیفیت و قیمت تمام‌شده مناسب، اجرا شوند.

گفتنی است پیش از سخنان سرپرست سازمان تامین اجتماعی، مهندس قائم موهبتی معاون امور استان های سازمان تامین اجتماعی، روز مهندس را به تمامی مهندسان این سازمان تبریک گفت.

عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی:

ذهن خلاق و منطقی مهندسان باعث نظام مند کردن فعالیتهایشان می شود

مهندی محسن سرخو نیز در ادامه این همایش گفت: ذهن مهندسین و آموزه های آنان، ویژگی ها و برجستگی هایی فراهم می کند که می تواند تاثیر بسزایی بر کارشان بگذارد.
وی اظهار داشت: ذهن برنامه ریزی شده، منسجم، خلاق و منطقی مهندسان همواره در تسهیل امور به مددشان می آید و باعث نظام مند کردن فعالیت هایشان می شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه فنی و عمرانی سازمان تامین اجتماعی طی سال‌های اخیر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است، اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات شاهد نهضت IT در این سازمان هستیم که تحول اساسی در این بخش از خدمات سازمان به وجود آمده است.

مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی:

فضای آی تی در سازمان تامین اجتماعی دچار تحول و تغییر شده است

مهندس علی معیری نیز در ادامه این مراسم با تبریک روز مهندس و بزرگداشت مقام خواجه نصیرالدین طوسی، از حمایت های مدیریت عالی سازمان در بکارگیری تکنولوژی های نوین فن آوری اطلاعات تشکر کرد.
معیری به بحث هوشمند سازی خدمات سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: چابکی، اثربخشی، کارایی، فرایندهای یکپارچه، کاهش مراجعات حضوری و ارائه سرویس به نحوی که رضایت حداکثری را به وجود آورد، از نتایج هوشمندسازی است.
وی با بیان اینکه فضای آی تی در سازمان تامین اجتماعی دچار تحول و تغییر شده است، گفت: در حوزه سرویس دهی و خدمت گرایی، اتفاقات مثمر ثمری افتاده است و سازمان به سمت هوشمندی حرکت کرده است.
معیری گفت: در حوزه فن آوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی پروژه های زیادی اجرا شده تا مردم از این خدمات بهره مند شوند و کاهش مراجعات حضوری، حذف دفترچه های درمانی، تامین اجتماعی دیجیتال، سرویس مبتنی بر موبایل و استفاده از هوش مصنوعی از جمله این اقدامات است.

مدیر کل دفتر فنی و مهندسی سازمان تامین اجتماعی:

رعایت اخلاق حرفه ای در تمامی پروژه های سازمان باید لحاظ شود

مهندس علی فرج زاده هانیز در ادامه این همایش گفت: با انجام فرایندهای مختلف در این حوزه به ارتقای کیفی در ساخت و ساز رسیده ایم.
وی گفت: استفاده از فناوری‌های نوین و توسعه پایدار، از مهمترین اولویت‌ها و محور فعالیت‌های حوزه فنی و مهندسی است.
فرج‌زاده‌ها افزود: برای به روز کردن دانش فنی حوزه فنی و مهندسی سازمان باید برنامه اصولی داشته باشیم و از آخرین فناوری‌های روز در این حوزه استفاده کنیم.
وی ادامه داد: رعایت اخلاق حرفه‌ای از دیگر اصولی است که در تمامی پروژه‌های سازمان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بر کیفیت در حوزه ساخت و سازها و ارائه طرحی مناسب جهت نگهداری بناها تاکید کرد.

مدیرکل پشتیبانی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی:

اقدامات گسترده ای برای نوسازی تجهیزات درمانی صورت گرفته است

نیز در این مراسم گفت: همکاری بخش های درمان و فنی مهندسی نیازمند توسعه همکاری هاست.
دکتر عباس حاتمی افزود: تغییر و تحول باید به روز باشد تا موجب عقب گرد نشویم.
وی ادامه داد: در پشتیبانی معاونت درمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر اقدامات گسترده ای برای نوسازی تجهیزات درمانی صورت گرفته است.
دکتر حاتمی گفت: ۴۵ درصد سرمایه بیمارستانها و ۲۵ درصد سرمایه مراکز سرپایی مربوط به تجهیزات پزشکی است.
وی اظهار داشت: نگهداشت و مدیریت تجهیزات پزشکی الکترونیکی ضروری است.
دکتر حاتمی بر نظم گرایی و منطق محوری به عنوان اولین شرط توسعه تاکید کرد.