جامع خبر(جامع نیوز):رییس کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک از برگزاری پنجمین دوره این رویداد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داد. به گزارش خبرنگار جامع خبردکتر علی دیواندری در نشست خبری پنجمین دوره کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با بیان اینکه حوزه استراتژی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز کشور است، اظهارداشت: اقتصاد […]

جامع خبر(جامع نیوز):رییس کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک از برگزاری پنجمین دوره این رویداد در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار جامع خبردکتر علی دیواندری در نشست خبری پنجمین دوره کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک با بیان اینکه حوزه استراتژی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز کشور است، اظهارداشت: اقتصاد زمانی درست می‌شود که کسب و کارها استراتژی خود را روزآمد کنند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از بنگاه‌های اقتصادی افزود: در این کنفرانس فضایی را به وجود آورده‌ایم تا اندیشمندان و نخبگان حوزه استراتژی و مدیران بنگاه‌های بزرگ اقتصادی حضور یافته و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

دیواندری با اشاره به بازیگران این همایش تصریح کرد: اندیشمندان٬ محققان و اساتید از یک طرف و دانشجویانی که به دنبال مطالب جدید علمی هستند از سوی دیگر در این همایش حضور خواهند داشت. همچنین مدیران صنعت نیز که بهره‌برداران نهایی مدل‌هایی هستند که در این همایش ارائه می‌شود، شرکت خواهند کرد.

رییس کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در ادامه اظهار داشت: مدیران ارشد سازمان‌ها، مدیران حوزه استراتژی شرکت‌ها، مدیران توسعه منابع انسانی، مالی، بازاریابی و کسب و کار و همچنین کارشناسان حوزه کسب و کار مخاطبان اصلی این کنفرانس به شمار می‌روند.

دیواندری با اشاره به محورهای کنفرانس یادآور شد: این کنفرانس در سه محور اصلی حوزه تفکر استراتژیک٬ حوزه رقابتی و توانمندی‌های استراتژیک برگزار می‌شود و به مباحثی چون حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی نیز در این کنفرانس توجه شده است.

وی با بیان اینکه کمیته علمی همایش شامل ۳۹ نفر از اعضای هیات علمی و محققین برجسته حوزه استراتژی از دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی هستند، گفت: ۳۰۰ مورد خلاصه مقاله که به دبیرخانه کنفرانس واصل شده در کمیته مورد بررسی قرار گرفته که ۱۰۵ مورد مقاله کامل است، اما به دلیل محدودیت‌های زمانی و فضایی ۱۳ مقاله در کنفرانس ارائه می‌شود و سایر مقاله‌هایی که مورد پذیرش قرار می گیرد در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد.

دیواندری با بیان اینکه بیش از ۳۰ سخنرانی، پنل و کارگاه آموزشی در دو روز کنفرانس برگزار خواهد شد، تصریح کرد: سه پنل چالشی بازار سرمایه، استارتاپ‌ها و خودرو که از موضوعات روز جامعه است در این کنفرانس در نظر گرفته شده و همچنین کارگاه‌هایی نیز تدارک دیده شد که در این همایش برگزار می‌شود.

رییس کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک بیان داشت: در کنار رویداد امسال برای اولین بار اهدای جایزه ملی استراتژیک به کسب و کارهایی که اعلام حضور کردند را پیش بینی کرده‌ایم که کسب و کارهای مربوطه در کمیته علمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرکت‌ها از لحاظ سطح بلوغ استراتژی رتبه‌بندی شده و به جامعه معرفی می‌شوند.

وی افزود: نیازمند سیستم علمی در کشور هستیم که کسب و کارها را از نظر توجه به استراتژی و استراتژی محور بودن آنها ارزیابی کرده و به جامعه معرفی کند که این جایزه به معنای صحه گذاشتن دانشگاه تهران بر فعالیت تجاری این کسب و کارها خواهد بود.

دیواندری خاطرنشان کرد: تلاش کردیم که دبیرخانه کنفرانس در طول سال فعال باشد و بازخوردهای کنفرانس هم به مراکز علمی و هم به صنعت ارائه شود. مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت صنعت و اتاق بازرگانی مراجعی هستند که می‌توانند حاصل این همایش را دریافت کرده و روی آن کار کنند.

وی خاطر ادامه داد: این همایش سه شنبه ۱۴ اسنفدماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما و چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.