جامع خبر(جامع نیوز): مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با رویکرد حمایت از واحدهای تولیدی نوپا و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از تولید (http://yon.ir/Cff08)، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز بازگردان مطالبات بانک‌ها را پیگیری خواهیم کرد. به گزارش جامع خبر فرزانه دهنادی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل امور اقتصادی و […]

جامع خبر(جامع نیوز): مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: با رویکرد حمایت از واحدهای تولیدی نوپا و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از تولید (http://yon.ir/Cff08)، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز بازگردان مطالبات بانک‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش جامع خبر فرزانه دهنادی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در حاشیه ششمین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی به خبرنگار روابط عمومی بانک صادرات ایران تصریح کرد: آنچه که در سال رونق تولید به طور مجدانه پیگیر آن هستیم این است که در پرتو عملکرد این شورا، دغدغه تولیدکنندگان استان تهران بر طرف شود و در عین حال با رویکرد حمایت از تولید کننده و رونق تولید، مطالبات بانک‌ها را نیز مورد رسیدگی قرار دهیم.

دهنادی در این نشست که به میزبانی بانک صادرات ایران برگزار شد، افزود: اگر منابع بانک‌ها به واحدهای غیر مولد تزریق شده و با انحراف از اهداف اصلی پرداخت اعتبارات، در بخش‌هایی بلوکه شده باشد، با رویکرد حمایت دوباره از واحدهای تولیدی نوپا و بازیابی منابع بانک‌ها برای حمایت از تولید، با شیوه‌های مسالمت‌آمیز بازگردان مطالبات بانک‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین مدیر امور شعب استان‌های تهران و البرز بانک صادرات ایران گفت: با ابزار اعتبارات اسنادی داخلی، خلاء نقدینگی واحدهای تولیدی را در قالب طرح «طراوت» (http://yon.ir/aZKJ1) پر خواهیم کرد.

سید کاظم مرتضوی اسکویی در حاشیه این نشست با بیان این مطلب تأکید کرد: درخواست افزایش نقدینگی و حجم پول مورد درخواست واحدهای تولیدی را به خوبی با طرح «طراوت» (http://yon.ir/aZKJ1) بانک صادرات ایران پاسخ داده و زنجیره تامین مالی را برای آنها احیا می‌کنیم.

وی در این نشست کاهش تعداد شعب و چابک‌سازی بانک‌ها، تلاش برای کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، ارائه محصولات نوین بانکی برای کمک به اقتصاد و تولید کشور را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: بانک‌ها به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور تلاش‌های ویژه‌ای برای حمایت از تولید (http://yon.ir/Cff08) دارند که در مقابل انتظار می‌رود مشکلات آنها نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.