جامع خبر(جامع نیوز)- جهت‌دهی منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به طرح‌های اشتغال‌زا و اجتماع‌محور، به‌منظور محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار از راهبردها و سیاست‌های بانک پارسیان است و این بانک در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است. به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، محرومیت‌زدایی از مناطق دورافتاده و روستایی و نواحی کمتر برخوردار از آرمان‌های انقلاب اسلامی […]

جامع خبر(جامع نیوز)- جهت‌دهی منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها به طرح‌های اشتغال‌زا و اجتماع‌محور، به‌منظور محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار از راهبردها و سیاست‌های بانک پارسیان است و این بانک در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.
به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، محرومیت‌زدایی از مناطق دورافتاده و روستایی و نواحی کمتر برخوردار از آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هر یک از بخش‌های اقتصادی نیز به فراخور حال سهمی در این مسئولیت به عهده گرفته‌اند. نظام بانکی کشور نیز در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و دورافتاده اقدامات و برنامه‌های مهمی را سرلوحه خود قرار داده است.

همکاری با سازمان‌ها و بنیادهایی همچون بنیاد برکت که تمرکز اصلی آن‌ها بر موضوع فقرزدایی و پاک کردن غبار محرومیت از چهره محرومان جامعه است، نیز یکی از اقداماتی است که بانک‌ها بر آن اهتمام ویژه دارند و بانک پارسیان همواره در این زمینه یکی از بانک‌های پیشگام بوده است.

بستری که بانک پارسیان از طریق آن به هدایت منابع قرض‌الحسنه به اقشار آسیب‌پذیر اقدام می‌کند، صندوق قرض‌الحسنه این بانک است. صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان نخستین صندوق قرض‌الحسنه نظام بانکی کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۹۲رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است. این صندوق، در راستای ضرورت استفاده از منابع قرض‌الحسنه در جهت ایجاد، توسعه و نگهداشت اشتغال در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته با بنیاد برکت همکاری نزدیکی دارد.

بنیاد برکت زیرمجموعه یکی از مهم‌ترین ارگان‌های انقلاب اسلامی یعنی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) است که در راستای راهبرد و سیاست خود مبنی بر حمایت از اقشار محروم و کم برخوردار، توسعه اشتغال در مناطق دورافتاده و محروم و روستایی را در دستور کار دارد.

بانک پارسیان در همکاری با این بنیاد نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در دو بخش طرح‌های اجتماع‌محور و کمک به محرومین، به معرفی‌شدگان بنیاد برکت از طریق شعب بانک پارسیان به وکالت از صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان اقدام می‌کند.

بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه بین بانک پارسیان، صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان و بنیاد برکت منعقدشده است. موضوع این تفاهم‌نامه، اعطای ۳۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال (مشاغل خانگی) به طرح‌های اشتغال‌زا به‌منظور توسعه کسب‌وکار پایدار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی جوامع کم برخوردار، مبتنی بر مزیت‌های نسبی مناطق در استان‌های موردنظر کشور به طرح‎های اجتماع‌محور معرفی و شناسایی‌شده توسط بنیاد برکت است.

بنا به اعلام روابط عمومی بنیاد برکت، مدیرعامل بنیاد برکت در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه بابیان این‌که بنیاد در سال ۹۸اجرای طرح اشتغال‌ محور را در مناطق کم برخوردار ۲۵استان و ۱۵۰شهرستان در دست اجرا دارد، اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها، به اعتباری حدود ۱۰هزار میلیارد ریال نیازمند است که تأمین این اعتبار، علاوه بر منابع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مشارکت منابع بانکی را می‌طلبد.

به گزارش ایسنا، با انعقاد این تفاهم‌نامه، ۳۰هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم که توسط بنیاد برکت مورد تائید قرارگرفته‌اند و امکان راه‌اندازی یا تکمیل‌ آن‌ها با اعطای این تسهیلات فراهم باشد، به‌طور قرض‌الحسنه با منابع صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان تأمین مالی می‌شود. به گفته وی، این طرح‌ها، امکان ایجاد شغل برای ۸۴هزار متقاضی را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد کرد که تحول بزرگی در اشتغال مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.