” حسب ابلاغیه دولت از تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ گروه کالایی لاستیک از گروه یک به دو تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی گردید. براساس این تصمیم از آن تاریخ به بعد، هیچگونه ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) به واردات تایر تخصیص داده نشد. متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حملونقل کشور کلیه واردکنندگانی […]
” حسب ابلاغیه دولت از تاریخ ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ گروه کالایی لاستیک از گروه یک به دو تغییر یافت و تامین ارز آن نیمایی گردید. براساس این تصمیم از آن تاریخ به بعد، هیچگونه ارز ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) به واردات تایر تخصیص داده نشد. متعاقب آن وفق تصمیمات متخذه کارگروه پایش حملونقل کشور کلیه واردکنندگانی که ارز ترجیحی در سال ۱۳۹۸ دریافت نموده اما موفق به واردات تایر نگردیدند تا ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ مهلت داده شد تا نسبت به واردات و ترخیص تایر تامین شده، اقدام کرده و از طریق سامانه جامع تجارت و سامانه توزیع تایر راهداری براساس پیمایش و صدور حواله مطابق قیمت مصوب سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان نسبت به عرضه اقدام نمایند. در حال حاضر پس از دوره مذکور میزان موجودی تایر تامین شده با ارز ترجیحی به حداقل موجود رسیده است. با وجود این از تاریخ ممنوعیت واردات تایر با ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات با قیمت ارز نیمایی بطور مکفی انجام پذیرفته و هیچگونه اخلال و وقفهای در روند واردات صورت نپذیرفته است و در حال حاضر موجودی تایر سنگین به مقدار نیاز در انبارها موجود است.تولید لاستیک در داخل کشور متاثر از تغییر گروه کالایی تایر با قیمتهای تحت نظارت و استانداردهای لازم در حال انجام است و کلیه تایرهای تامین و تولید شده از طریق سامانه توزیع کالا و با حواله رزرو، در دسترس ناوگان حملونقل کشور خواهد بود. رانندگان وسیله حمل بار و مسافر میتوانند شخصا نسبت به رزرو و خرید ۱۲ حلقه از برند مورد نظر خود در سال اقدام نمایند و هیچگونه اجباری در خرید تایرهای بی کیفیت وجود ندارد. “