جامع خبر(جامع نیوز):ال‌جی با یک چشم‌انداز مبتنی بر نوآوری، انواع مختلفی از لوازم‌خانگی هوشمند را طی سالیان گذشته تولید و روانه‌ی بازار کرده است. این شرکت به دنبال این هدف، برنامه‌ای عرضه کرده که به مشتریان اجازه می‌دهد تا حتی کیلومترها دور از خانه هم امکان چک کردن و کنترل لوازم‌خانگی خود را داشته باشند. […]

جامع خبر(جامع نیوز):ال‌جی با یک چشم‌انداز مبتنی بر نوآوری، انواع مختلفی از لوازم‌خانگی هوشمند را طی سالیان گذشته تولید و روانه‌ی بازار کرده است. این شرکت به دنبال این هدف، برنامه‌ای عرضه کرده که به مشتریان اجازه می‌دهد تا حتی کیلومترها دور از خانه هم امکان چک کردن و کنترل لوازم‌خانگی خود را داشته باشند. درواقع اپلیکیشن LG ThinQ آمده تا آسایش هر چه بیشتر را برای کاربران فراهم کند.

با اپلیکیشن LG ThinQ می‌توانید تمامی وسایل خانگی هوشمند خود از اجاق‌گاز گرفته تا ماشین لباسشویی، یخچال و دستگاه تصفیه هوای مطبوع را کنترل کنید. حتی تصور اینکه تنها با یک فرمان‌ صوتی یا لمس نمایشگر گوشی هوشمند بتوانید لوازم‌خانگی را مدیریت کنید هم جذاب است، چه برسد به واقعی بودن آن! خوشبختانه ال‌جی این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است و کاربر می‌تواند تمام لوازم‌خانگی مجهز به LG ThinQ را از هر مکان جغرافیایی و در هر ساعت از شبانه‌روز به‌صورت مجازی کنترل کند.
علاوه بر خانه‌ی هوشمند، اپلیکیشن LG ThinQ به آسایش ذهنی شما هم کمک می‌کند. چون می‌دانید با کمک این فناوری می‌توانید در ساده‌ترین حالت و فقط با یک اپلیکیشن موبایل، کارهای خانه را اولویت‌بندی کنید و آن‌ها را تحت کنترل داشته باشید. این تکنولوژی در واقع خانه شمارا به خانه‌ای از آینده تبدیل می‌کند که می‌توانید تمام لوازم را از آشپزخانه گرفته تا اتاق‌خواب در یک موبایل تحت امر خود داشته باشید.

هوشمندتر از بقیه
اگر تصور می‌کنید که لوازم‌خانگی شما این توانایی را ندارند که همگام شما رشد کنند و بزرگ شوند، پیشنهاد می‌کنیم طرز فکر خود را تغییر دهید. چون وقتی شما از یک وسیله‌ی خانگی هوشمند بیشتر استفاده ‌می‌کنید، آن‌ها هم بر اساس پیش‌بینی نیازهای شما هوشمندتر می‌شوند.

تکنولوژی LG ThinQ به‌خوبی این مسئله را شفاف‌سازی می‌کند. LG ThinQ از فناوری تشخیص صدای Google Assistant استفاده می کند تا راحت ترین راه را برای اتصال کاربران به دستگاه های ThinQ به آنها ارائه دهد. برنامه LG ThinQ که در ابتدا با نام SmartThinQ معرفی شد، اولین برنامه تلفن همراه برای لوازم خانگی هوشمند است که قابلیت تشخیص صدا و فرمان صوتی را ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق دستورات صوتی مکالمه‌ای، لوازم خود را کنترل و نظارت کنند.
از دیگر مزایای تکنولوژی LG ThinQ این است که روی یک پلتفرم باز ساخته شده است؛ یعنی می‌تواند تمامی فناوری‌ها و دستگاه‌های هوشمندی که طی سال‌های بعدی عرضه می‌شوند را هم تحت پوشش خود داشته باشد.

آینده در دستان شما
وقتی میگوییم با LG ThinQ آینده در دست شماست، منظورمان این است که حتی می‌توانید از طریق بارکد روی غذاهای آماده و منجمد، دستور پخت آن‌ها را مستقیم به اجاق‌گاز هوشمند خود منتقل کنید. بعد از آشپزی هم دستور پخت اسکن‌شده را در بخش My Recipes این اپلیکشن ذخیره کنید؛ تا بعدها در صورت تمایل دوباره از آن استفاده کنید.
فناوری LG ThinQ درواقع آینده را به زمان حال آورده است. با این فناوری هیچ‌کدام از لوازم هوشمند خانه شما از شما دور نیستند و فقط با یک اتصال اینترنتی می‌توانید همه‌چیز را با تلفن همراه خود تحت کنترل داشته باشید. مثلاً می‌توانید قبل از بیرون رفتن از خانه، لباس‌های چرک را در لباسشویی قرار دهید، درب آن را ببینید و مواد شوینده را اضافه کنید، اما دستگاه را روشن نکنید. عصر قبل از برگشت به خانه، از طریق اپ ThinQ، لباسشویی را روشن کنید تا وقتی به خانه می‌رسید، همه‌ی لباس‎‌ها شسته و آماده پهن کردن باشند. یا پیش از برگشت به خانه سیستم تهویه مطبوع را روشن کنید تا وقتی وارد خانه می‌شوید از سرما یا گرمای مطبوع آن لذت ببرید.

ضربه‌ی جادویی برای اتصال تلفن همراه هوشمند به تلویزیون
LG ThinQ را جایگزین ریموت کنترل خود کنید. در خانه‌ی هوشمندی که ال‌جی در اختیار همگان قرار داده، تنها با یک ضربه جادویی (Magic Tap) می‌توانید محتوای رسانه‌ی موبایل را به تلویزیون هوشمند خود و برعکس، منتقل کنید.

خرید مایحتاج خانه با اپلیکیشن LG ThinQ
کاربران این امکان رادارند که از طریق فروشگاه LG ThinQ به‌طور مستقیم مایحتاج خانه‌ی هوشمند خود را خریداری کنند؛ یعنی درواقع کاربر بااتصال حساب کاربری خود در فروشگاه آنلاین آمازون، این اجازه را به LG ThinQ می‌دهد تا در صورت تمام شدن مواد موردنیاز، به‌صورت خودکار سفارش‌های قبلی را دوباره ثبت کند. همچنین کاربر با تعیین الگوهای مصرف این امکان را به برنامه می‌دهد تا در صورت نیاز به مواد خاصی، آن را به کاربر اعلام کند. یا زمانی که پیشنهاد ویژه ای وجود دارد به شما اطلاع می دهد.

یک‌قدم جلوتر از تعمیرکار
فناوری LG ThinQ باقابلیت تشخیص هوشمند خود می‌تواند چک کند که آیا همه‌ی وسایل به‌درستی کار می‌کنند یا خیر. در صورت بروز هرگونه مشکلی آن را به کاربر اعلام می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن ایرادات احتمالی برطرف شوند. درواقع این برنامه‌ی هوشمند با آنالیز تمامی دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند، احتمال وجود مشکل یا ایراد را پیش از بروز آن اعلام می‌کند. این قابلیت کمک می‌کند تا کاربر همیشه یک‌قدم جلوتر از کارشناسان تعمیر قرار داشته باشد. به‌طور مثال به کاربر پیام می‌دهد: «مواد شوینده‌ی زیادی در ماشین لباسشویی ریخته شده. لطفاً میزان آن را کاهش دهید و دفعه‌ی بعد قبل از شروع کار لباسشویی، دکمه‌ی Tub Clean را فشار دهید.»

کلام آخر
در این مطلب توضیح دادیم که LG ThinQ درواقع نرم‌افزاری است که از طریق اینترنت، امکان کنترل لوازم‌خانگی هوشمند مجهز به فناوری ThinQ را به کاربر می‌دهد. این اپلیکیشن انجام بسیاری از کارهای خانه را برای کاربر آسان می‌کند. به‌طوری‌که اگر در محل کار نگران روشن ماندن اسپلیت شدید می‌توانید از طریق اینترنت و با استفاده از ThinQ آن را چک و در صورت نیاز آن را خاموش‌کنید.
برای استفاده از امکانات و ویژگی‌های بی‌نظیر اپلیکیشن LG ThinQ می‌توانید آن را از پلی‌استور برای موبایل‌های اندرویدی و اپ‌استور برای آیفون دانلود و نصب نمایید.