جامع خبر(جامع نیوز):ال جی الکترونیک اولین لپ تاپ گیمینگ خود، یعنی UltraGear 17G90Q را رونمایی کرد. این لپ تاپ به کارت گرافیک RTX 3080 و پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل مجهز است. تاکنون، تمرکز بیشتر لپ‌‌تاپ‌های ال جی موجود در بازار بر بهره‌وری اداری معطوف بود‌ه‌ است و به تجربه‌ی گیمینگ در آن‌ها توجه چندانی نشده […]

جامع خبر(جامع نیوز):ال جی الکترونیک اولین لپ تاپ گیمینگ خود، یعنی UltraGear 17G90Q را رونمایی کرد. این لپ تاپ به کارت گرافیک RTX 3080 و پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل مجهز است.

تاکنون، تمرکز بیشتر لپ‌‌تاپ‌های ال جی موجود در بازار بر بهره‌وری اداری معطوف بود‌ه‌ است و به تجربه‌ی گیمینگ در آن‌ها توجه چندانی نشده بود. UltraGear 17G90Q اولین اولین لپ‌تاپ گیمینگ شرکت کره‌ای ال‌جی محسوب می‌شود که به پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل Tiger Lake H، کارت گرافیک GeForceTM RTX 3080 Max-Q انویدیا، حافظه‌ی دوکاناله و SSD دوگانه بسیار سریع مجهز است.

رم اولین لپ تاپ گیمینگ ال جی را می‌توان تا ۳۲ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را تا ۱ ترابایت افزایش داد. به‌گزارش verge، این لپ‌ تاپ گیمینگ درکنار پنل ۱۷ اینچی IPS با زمان پاسخ‌گویی یک‌میلی‌ثانیه‌ای و نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتزی، گیم‌پلی‌ای همه‌جانبه و روان را تضمین می‌کند.

lg-ultragear-gaming

ال جی برای جلوگیری از ذوب‌شدن سخت‌افزار قدرتمند به‌کاررفته در UltraGear 17G90Q در زمان استفاده‌ی حداکثری از توان این دستگاه، سیستم خنک‌کننده‌‌ای مجهز به محفظه‌ی بخار در نظر گرفته است.

بدنه‌ی لپ تاپ‌ UltraGear 17G90Q به رنگ خاکستری بنفش و از آلومینیوم بادوام ساخته شده است. مانند تمام لپ‌‌تاپ‌های ال جی، این دستگاه نیز باریک و سبک است. باتری استفاده‌شده در این محصول ۹۳ وات‌ساعت ظرفیت دارد و ضخامتش کمتر از ۰٫۸۴ اینچ و وزن آن نیز کمتر از ۲٫۷ کیلوگرم است.

از دیگر مشخصات این لپ تاپ، می‌توان به صفحه‌کلید RGB و حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با دکمه‌ی پاور و وب کم ۱۰۸۰p اشاره کرد.

lg-ultragear-gaming

گرچه UltraGear 17G90Q به هدف گیمینگ ساخته شده است، همچنان از مجموعه‌ای از پورت‌های فیزیکی بهره می‌برد. این لپ‌تاپ دو پورت USB-C (یکی از آن‌ها USB 4)، دو پورت USB-A، یک جک هدفون، پورت HDMI، اترنت و حتی یک پورت کارت حافظه microSD نیز دارد و از‌طریق ورودی DC اختصاصی شارژ می‌شود.
مشخصات UltraGear 17G90Q
نمایشگر ۱۷٫۳ اینچ
IPS LCD با نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز
۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل با نسبت ۱۶:۹
پوشش ۹۹ درصدی فضای رنگی sRGB
وزن ۲٫۶۴ کیلوگرم
اندازه ۲۰٫۹-۲۱٫۴ × ۲۷۱٫۶ × ۴۰۰ میلی‌متر
باتری ۹۳ وات‌ساعت
پردازنده نسل یازدهم اینتل Tiger Lake H
پردازنده گرافیکی انویدیا GeForceTM RTX 3080 Max-Q
رم ۱۶ / ۳۲ گیگابایت، ۲ اسلات DDR4
حافظه‌ی ذخیره‌سازی تا یک ترابایت، ۲ اسلات M.2 NVMe SSD
رنگ خاکستری بنفش
صفحه‌کلید نورپردازی RGB با قابلیت شخصی‌سازی تک‌تک کلیدها
پورت‌ها یک پورت USB 4 با پشتیبانی از تاندربولت ۴ و USB PD-out
یک پورت USB 3.2 Gen 2 Type-C با پشتیبانی از DisplayPort و USB PD-out
دو پورت USB 3.2 Gen 2 Type-A
خروجی هدفون، درگاه HDMI، درگاه اترنت، ورودی برق، درگاه کارت حافظه‌ی microSD
قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور
ماژول Wi-Fi 6E اینتل
اسپیکر دوطرفه (۲٫۰W x 4) با DTS X Ultra
سیستم خنک‌کننده محفظه بخار

طبق گفته‌ی ال جی، قیمت اولین لپ‌ تاپ گیمینگ این شرکت و جزئیات بیشتر درباره‌ی آن در نمایشگاه CES چهارم ژانویه‌ی سال آینده (۱۴ دی ۱۴۰۰) اعلام خواهد شد. این لپ تاپ از اوایل سال ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) راهی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا و کره‌جنوبی خواهد شد.
بیشتر بخوانید: