جامع خبر(جامع نیوز):با تصویب طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه‌ بین‌المللی به مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب» برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی تهران در خیابان سئول از سال آینده ممنوع شد. به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرآفتاب، صبح امروز بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری […]

جامع خبر(جامع نیوز):با تصویب طرح یک فوریتی «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه‌ بین‌المللی به مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب» برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی تهران در خیابان سئول از سال آینده ممنوع شد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرآفتاب، صبح امروز بررسی یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه‌ بین‌المللی به مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در رابطه با این طرح اظهار کرد: به استناد مواد ششم، هشتم و دوم ماده ۲۲ قانون تشکیلات و وظایف شورای شهر تهران و به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و همینطور بر اساس مصوبه ذیل این طرح ارائه می‌شود که بر اساس آن شهرداری تهران موظف است با همکاری و هماهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط در چارچوب قوانین و مقررات موضوعه از ابتدای سال ۱۴۰۱ از برگزاری هرگونه نمایشگاه در محل نمایشگاه دائمی و بین‌المللی واقع تقاطع اتوبان شهید چمران و خیابان سئول جلوگیری کند و در واقع نسبت به انتقال نمایشگاه ذکر شده به مجموعه شهر آفتاب اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: شهرداری مکلف است ضمن آمادگی خود برای میزبانی، پشتیبانی‌های هر چه بهتر برای نمایشگاه را تا پایان سال ۱۴۰۰ اتخاذ کند و شهرداری تهران مکلف است فضای لازم را برای برگزاری تمام نمایشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ را از طریق سالن‌های موجود و با به‌کارگیری سازه‌های موقت حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۰ فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران مکلف است نسبت به تکمیل طرح جامع نمایشگاه شهر آفتاب با اولویت تکمیل سالن‌های نمایشگاهی تا انتهای ۱۴۰۱ اقدام کند. همچنین شهرداری تهران مکلف است اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل تکمیل جامع نمایشگاه شهر آفتاب را در قالب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران پیش‌بینی و ارائه کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران مجاز است نسبت به به‌کارگیری سازوکارهای مشارکت و جذب سرمایه به منظور تامین منابع لازم برای توسعه پروژه شهر آفتاب اقدام کرده و پیشنهادات خود را برای تصویب شورای شهر تهران ارائه کند.

تشکری هاشمی اضافه کرد: شهرداری تهران موظف است در راستای افزایش سرانه‌های عمومی نسبت به ارائه پیشنهاد مشخص به کمیسیون ماده ۵ برای اصلاح و تغییر کاربری اراضی نمایشگاه بین‌المللی تهران در چارچوب ضوابط طرح جامع شهر تهران و سایر ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه در تقویم نمایشگاه بین‌المللی تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: همچنین برگزاری نمایشگاه چند مخاطب و فصلی در مناطق ۲۲ گانه تهران به صورت غیرمتمرکز و پراکنده منوط به تایید کمیته ساماندهی نمایشگاه‌های شهر تهران که متشکل از نماینده شهردار تهران به عنوان رئیس شورا، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده شورای اسلامی شهر تهران است.

وی گفت: شهرداری تهران موظف است با همراهی وزارت صمت نسبت به تنظیم تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۰ در محل نمایشگاه شهر آفتاب اقدام کرده و این تقویم را به اطلاع عموم برساند. همچنین شهرداری تهران مکلف است گزارش اقدامات صورت گرفته هر سه ماه یک بار به شورای شهر تهران ارائه کند.

گفتنی است طرح «الزام شهرداری تهران به انتقال نمایشگاه‌ بین‌المللی به مجموعه نمایشگاه شهر آفتاب» با ۲۱ رای به تصویب رسید.