جامع خبر(جامع نیوز):سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با خبر نمایشگاه، اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی تهران مزاحمت‌های ترافیکی شدیدی برای ساکنان منطقه همراه داشت و سبب بروز اختلال در برخی بزرگراه‌ها مانند یادگار امام و مدرس بود، طرح جا به جایی آن مطرح شد. وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه […]

جامع خبر(جامع نیوز):سید جعفر تشکری هاشمی در گفت‌و‌گو با خبر نمایشگاه، اظهار داشت: با توجه به اینکه نمایشگاه بین‌المللی تهران مزاحمت‌های ترافیکی شدیدی برای ساکنان منطقه همراه داشت و سبب بروز اختلال در برخی بزرگراه‌ها مانند یادگار امام و مدرس بود، طرح جا به جایی آن مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه علاوه بر مشکلات ترافیکی، باعث سلب آرامش مردم و تولید آلودگی‌های محیطی شده بود، تصریح کرد: از چندین سال گذشته طرح جا‌به‌جایی این نمایشگاه مطرح شده اما امکانات آن فراهم نبوده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در سال‌های گذشته در محدوده حرم امام راحل(ره) نمایشگاه شهر آفتاب ساخته شد، عنوان کرد: اکنون تدارکات و زمینه انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب انجام شده است.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر نمایشگاه به محل جدید منتقل شود، تصریح کرد: این جا‌به‌جایی آثار مثبت ترافیکی برای برگزار کنندگان نمایشگاه به همراه دارد‌.

وی با اشاره به اینکه برای برگزار کنندگان هم امکانات حمل و نقل دیده شده، اظهار داشت: طرح جا‌به‌جایی نمایشگاه با موافقت حداکثری اعضای شورای شهر همراه بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ما دخالتی در امور اجرایی نمایشگاه‌ها نداریم، گفت: شرکت‌های نمایشگاهی می‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه شهرداری فقط مکان را در اختیار نمایشگاه قرار می‌دهد، تصریح کرد: شرکت‌های نمایشگاهی در حوزه تنظیم تقویم و دعوت از میهمانان اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ هم منابع لازم برای انجام کارهای ناتمام انتقال نمایشگاه تهران به شهر آفتاب پیش‌بینی شده است، گفت: زمینه حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم شده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه شهر آفتاب به سطوح بین‌المللی نزدیک‌تر شود، عنوان کرد: باید دستگاه‌های مختلف و وزارت بازرگانی از این اقدام ملی حمایت کنند