جامع خبر(جامع نیوز):معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو با توجه به شرح ماموریت این سازمان بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ تاکید کرد. به نقل از ایدرونیوز، محسن صالحی نیا;با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام‌معظم‌رهبری با عنوان سال تولید، دانش بنیان و […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو با توجه به شرح ماموریت این سازمان بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ تاکید کرد.
به نقل از ایدرونیوز، محسن صالحی نیا;با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی مقام‌معظم‌رهبری با عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین و توجه خاص معظم له به شرکت های دانش بنیان گفت : گسترش زیست‌بوم دانش‌بنیانی در صنایع کشور جزو اولویت های ایدرو است .

صالحی نیا با بیان اینکه ایدرو پیشتر در راستای وظایف توسعه ای و تسهیل گرانه خود ، زمینه بهم رسانی بین شرکت های دانش بنیان و فناور با واحد های دارای نیاز در بخش تولید و صنعت را  فراهم آورده است ، تصریح کرد : اجرای این طرح علاوه بر توسعه داخلی سازی محصولات فناورانه و دانش بنیان و کاهش واردات این اقلام، موجب توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان گردیده و افزایش درآمد زایی و اشتغال زایی اینگونه شرکت ها را که عموما نوپا هستند ، در پی داشته است.

معاون وزیر صمت همچنین با اشاره به همکاری این سازمان با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی و سایر مراکز حمایتی در تامین منابع مالی و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان ابراز امیدواری کرد این روند حمایتی در سال جدیدابعاد گسترده تر و شتاب بیشتری به خود بگیرد .

صالحی نیا همچنین با اشاره به مهیا شدن زیر ساخت های لازم در شهرک تحقیقاتی کاوش ایدرو ، این شهرک را بستری مناسب برای استقرار شرکت های دانش بنیان برگزیده عنوان کرد .

رئیس ایدروبا اشاره به اینکه ۴۰ هکتار از شهرک تحقیقاتی کاوش به شرکت های دانش بنیان که در سطوح بلوغ فناورانه بالا باشند ، اختصاص یافته است ، گفت : ایدرو با این شرکت ها که مراحل تحقیقات فناورانه و ایده تا نمونه سازی محصول را با موفقیت گذرانده اند ، برای مراحل تجاری سازی محصولات و تولید انبوه صنعتی از طریق مشارکت و الگوهای حمایتی در بستر شهرک تحقیقاتی کاوش همکاری می کند