جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در جامعه یک تکلیف مهم و ضروری می باشد، گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر میسر می شود. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور در نشست جمعی از تهیه کنندگان برجسته سینما […]

جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه گسترش و نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در جامعه یک تکلیف مهم و ضروری می باشد، گفت: ارتقای فرهنگ مالیاتی با مشارکت اهالی فرهنگ و هنر میسر می شود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور در نشست جمعی از تهیه کنندگان برجسته سینما و تلویزیون اظهار داشت: درصدد هستیم تا با توسعه زیرساخت ها و فناوری های اطلاعاتی و همچنین بهره گیری موثر از اطلاعات جامع و اجرای فرآیندهای اثربخش، در کنار اصلاح و شفافیت قوانین و مقررات و ایجاد پایه های جدید مالیاتی، بستر لازم برای تحقق اقتصاد پویا و بالنده با تکیه بر نهادینه سازی فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه را فراهم کنیم که این امر به عدالت اقتصادی و اجتماعی و انجام وعده های دولت در خدمت رسانی به مردم کمک شایانی می نماید.

وی در ادامه به لزوم ارتقای فرهنگ مالیاتی درسطح جامعه و تغییر نگرش مردم نسبت به مقوله مالیات پرداخت و گفت: در کنار برنامه ریزی‌ها و اهتمام سازمان امور مالیاتی کشور با رویکرد تحول آفرینی، نیاز هست تا با زبان و شیوه های دیگر و توسط شخصیت‌هایی که با جامعه ارتباط نزدیک تر و تنگاتنگی دارند، نوع نگاه به مالیات تغییر یابد و این امر بدون شک با مساعدت اهالی فرهنگ و هنر بویژه تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون بهبود می یابد.

دکتر منظور با بیان اینکه در شرایط امروزی، برخی اوقات تاثیر یک فیلم و اثر کوتاه از ده ها کتاب بیشتر است، افزود: مضامین و پیام های متعدد این نوع آثار اعم از خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی نقش بسزایی در فرهنگ سازی یک موضوع دارد و ما بنا داریم از این ظرفیت برای یک ماموریت مهم و ملی یعنی ارتقای جایگاه مالیات، استفاده بهینه داشته باشیم.

وی در ادامه، از تهیه کنندگان سینما خواست با اتخاذ روش های مناسب و بکارگیری شگردهای هنری، مشکلات، دغدغه ها و گلایه های مودیان و مردم در حوزه مالیات را ترسیم و با ارایه راهکارهای مناسب و شناخته شده به نظام مالیاتی انعکاس دهند تا ضمن رفع موانع موجود و کمک به تسهیل امور و تکریم مودیان، به گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه نیز کمک نمایند.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دستورات کار اصلی سازمان، هوشمندسازی مالیاتی است، افزود: بخش اعظمی از خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی قابل ارایه به مودیان است و با ساماندهی و یکپارچه سازی سامانه های مالیاتی و الکترونیکی شدن کلیه فرآیندهای مالیاتی تحت یک پنجره واحد خدمات مالیاتی، علاوه بر تسهیل خدمات رسانی و کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و کارآیی سازمان به حداکثر ممکن خواهد رسید.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به نشست دو هفته پیش با جمعی از اصحاب مطبوعات هم اشاره کرد و گفت: ما به تعامل با اهالی فرهنگ و هنر اعتقاد راسخ داریم و مصمم هستیم این نوع نشست را تداوم ببخشیم تا علاوه بر ارتقای فرهنگ مالیاتی، مشکلات و دغدغه های مالیاتی این قشر نیز را نیز بشنویم و گام عملی برای رفع این نوع معضلات برداریم.

در ادامه این جلسه سه ساعته، اصحاب هنر و دست اندرکاران سینما و تلویزیون به طرح مسائل و مشکلات مالیاتی خود پرداختند و مقرر شد تا با ایجاد یک کمیته فنی مشترک، دغدغه های مالیاتی مطرح شده مورد بررسی کارشناسی و رسیدگی شوند.