جامع خبر(جامع نیوز):همزمان با هفته جهانی سلامت گذر سلامت منطقه ۱۸ با برنامه های سلامت محور برپا شده است. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸- حسن رفیعی رییس اداره ورزش و سلامت منطقه ۱۸ در حوزه سلامت گفت: وظیفه ما توسعه و گسترش کانون های سلامت در شهر و هدایت مطلوب آن است تا […]

جامع خبر(جامع نیوز):همزمان با هفته جهانی سلامت گذر سلامت منطقه ۱۸ با برنامه های سلامت محور برپا شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸- حسن رفیعی رییس اداره ورزش و سلامت منطقه ۱۸ در حوزه سلامت گفت: وظیفه ما توسعه و گسترش کانون های سلامت در شهر و هدایت مطلوب آن است تا بتوانیم حال خوب را به شهروندان هدیه بدهیم. همچنین باید به قشر سالمندان و افراد کم توان یا ناتوان توجه بیشتری داشته باشد و تلاش کنیم بیشترین بودجه در نقاط نیازمند و کم برخوردار هزینه گردد.
حسن رفیعی با بیان اینکه دیگر وظیفه ما تکریم و ارج نهادن به تلاش های گروههای جهادی و خیرین در حوزه سلامت است ادامه داد: باید از این گروهها پشتیبانی و حمایت کنیم تا به اهداف اصلی در حوزه سلامت برسیم و بتوانیم در زمینه خدمات سلامت دسترسی آسانتر و بهتر در اختیار شهروندان قرار دهیم.
وی در ادامه از طرح حمایت از شهروندان فاقد بیمه سلامت خبر داد و گفت: با شناسایی این افراد و استقرار پزشکان متخصص در مساجد محلات، خدمات پزشکی و سلامت برای این قشر از شهروندان منطقه ارائه می شود.
لازم به ذکر است با توجه به اهمیت سلامت در خانواده و جامعه امروزه با هدف آگاهی بخشی عمومی برای مراقبت از سلامت خود، ارتقای سلامت خانواده و نیز افزایش امید به زندگی اداره سلامت منطقه ۱۸ با برپایی میز خدمت در موضوعات ذیل در طول هفته سلامت به ارائه خدمات می پردازد :
 برپایی گذر سلامت با ۱۴ غرفه سلامت محور در طول هفته
 برنامه سفیر سلامت در مدرسه سعادت
 میز خدمت هر محله یک مسجد
 کانونهای پیشگیری از اعتیاد
 عیادت از بخش کودکان بیمارستان غیاثی با اجرای نمایش عروسکی و اهدای هدیه
 تقدیر از رییس وکادر درمان بیمارستان شهدای یافت آباد در راستای اولین بیمارستان اختصاص یافته به بیماران کرونایی
 راه اندازی پرتال آموزشی کودکان و نوجوانان در بوستان شهدای یافت آباد
 برپایی سفره سلامت ( جشنواره غذا ) در گذر سلامت خیابان شهیدان بهرامی ( یاران )
 شرکت در راهپیمایی اختتامیه هفته سلامت در بوستان جوانمردان
 برپایی ۲ کارگاه آموزشی در هر یک از خانه های سلامت منطقه ۱۸
 هماهنگی جهت شرکت تیم های فوتسال بیمارستان شهید فیاض بخش و شهدای یافت آباد در جام مدافعان سلامت تهران
شایان ذکر است علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی مرتبط با سلامت مردان در فضاهای مجازی در هر یک از محلات و خانه های سلامت نیز میزهای خدمت با ارائه خدمات روان شناسی، مشاوره پزشکی، تست قند خون و فشار خون همراه با مشاوره رایگان در خدمت شهروندان منطقه ۱۸ خواهد بود.