جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت: با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگران اقتصادی مشمول مالیات می شوند. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت اظهار داشت: […]

جامع خبر(جامع نیوز):رئیس کل سازمان مالیاتی کشور گفت: با تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگران اقتصادی مشمول مالیات می شوند.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود منظور، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس و دولت اظهار داشت: مالیات ستانی از پدیده سوداگری، یک مطالبه عمومی است و با تصویب این قانون، هر کس که کالای سرمایه ای را با هدف انتفاع از افزایش قیمت و درآمد حاصل از آن خرید و فروش کند، مشمول مالیات خواهد شد.

دکتر داود منظور تصریح کرد: با تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه، چهار حوزه اساسی مسکن، طلا، ارز و خودرو مشمول مالیات بر سوداگری خواهد شد و برای اجرای اصولی این قانون، نیازمند تامین زیرساخت‎های اطلاعاتی لازم می باشیم تا نظام مالیاتی بداند یک کالای سرمایه ای با چه قیمتی خریداری و به فروش رسیده و از محل تفاوت قیمت، مالیات وصول گردد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه یکی از مهمترین اقدامات در جهت مالیات ستانی هوشمند را اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان عنوان کرد و گفت: با اجرای این قانون تحول مهمی در نظام مالیاتی شکل خواهد گرفت و با افزایش شفافیت اقتصادی، سازمان امور مالیاتی قادر خواهد بود، جریان داده و اطلاعات مربوط به فعالیتهای اقتصادی را رصد کرده و با اشراف اطلاعاتی و وصول هوشمند مطالبات، از فرار مالیاتی جلوگیری نماید.

وی اظهار امیدواری کرد که قانون مالیات بر عایدی سرمایه که مراحل رسیدگی آن در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است، هرچه زودتر در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.