جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت راشین کویر(آجیکس) از صادرات پسته به عنوان نمادی از توانمندی شرکت‌های داخلی برای ارائه محصولات با کیفیت یاد کرد. احمد وهاب زاده، در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود) و در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: پسته ایران از […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت راشین کویر(آجیکس) از صادرات پسته به عنوان نمادی از توانمندی شرکت‌های داخلی برای ارائه محصولات با کیفیت یاد کرد.

احمد وهاب زاده، در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود) و در جمع خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: پسته ایران از نظر طعم و کیفیت در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته و پسته در هیچ جای دنیا، پسته‌ای به کیفیت ایران یافت نمی‌شود.

وی با بیان آن که پسته این شرکت به کشورهای مختلفی صادر می‌شود، یادآور شد: آفریقا، برزیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد اصلی صادرات پسته‌های ایران هستند اما بنابر دلایل متعدد، روند صادرات پسته، حجم و کشورهای مقصد در برخی موارد تغییراتی پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت راشین کویر، وجود تحریم‌‌های ظالمانه و یکطرفه را بسیار آزاردهنده عنوان کرد و گفت: در چنین شرایطی که تحریم‌های یکسویه علیه کشورمان صورت می‌گیرد شرایط در داخل باید به گونه‌ای باشد که صادر کننده بتواند با آسودگی خاطر نسبت به صادرات محصولات اقدام کند.

وی درباره حجم و میزان صادرات پسته گفت: شرکت راشین کویر، با در اختیار داشتن ۸۰ نیروکه ۴۰ نیروی آن به صورت فصلی و باز آغاز فصل برداشت پسته یعنی اوایل مهرماه با این شرکت همکاری می‌کنند توانسته در سال حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار پسته صادر کرده و ارز‌آوری برای ایران به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: خیلی کشورها تمایل دارند پسته ایران را به صورت فله‌ای خریداری کنند و از نیروهای خود در راستای اشتغالزایی برای بسته‌بندی پسته بهره ببرند، اما پسته ایران به صورت به طور مثال به عراق به صورت بسته‌بندی کامل صادر می‌شود.

وهاب زاده، مشکل کم آبی را معضل بسیار بزرگی برای تولید محصولات به ویژه پسته عنوان کرد و اظهارداشت: در صورت بروز کم آبی و تنش آبی، عملکرد تولید برداشت محصول پسته به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در پایان از مسئولان درخواست کرد تا با تسهیل قوانین و مقررات، زمینه برای حمایت از تولید داخل و صادرات پسته که برند طلایی ایران به شمار می‌رود را بیش از پیش فراهم کنند.

لازم به ذکر است بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته تا ۳۰خرداد ماه هر روز از ساعت ۹ الی ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است