رضا پورقاسم (مدیرروابط عمومی شرکت بیمه تجارت نو) یکی از مهم‌ترین محورهایی که در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به آن توجه خاصی شده، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان است. در همین راستا، مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد […]

رضا پورقاسم (مدیرروابط عمومی شرکت بیمه تجارت نو)

یکی از مهم‌ترین محورهایی که در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به آن توجه خاصی شده، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان است.

در همین راستا، مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش بنیان در منطقه را به عنوان یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی دانستند.

روابط‌عمومی‌ ها امروزه در سازمان‌ها از جایگاه بالای بسیار زیادی نسبت به دوران گذشته برخوردار هستند. روابط‌عمومی حلقه‌ی بین سازمان، مردم و دولت می باشند که  در تحقق اهداف برنامه‌هایی چون شعار سال ۱۴۰۱ نقش بسزایی دارند.

یکی از رسالت های تاثیرگذار روابط‌عمومی‌های شرکت‌های  بیمه ای، گسترش و کمک به نفوذ فرهنگ بیمه با در نظر گرفتن پدیده‌های علمی و به کارگیری  تکنولوژی‌های پیشرفته برای رشد و توسعه دانش محور سازمان‌ها برای ارائه بهتر خدمات به مخاطبین است.

با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروزی کار کردن با رقبا سخت‌تر خواهد شد  چرا که در فضای کسب و کار  نمی‌شود تنها به یک بازاریابی ساده بسنده کرد و باید  روش هایی چون تبلیغات دیجیتال را در نظر داشت و نقش روابط‌عمومی در این موقعیت پررنگ خواهد شد.

شرکت هایی که در مسیر فعالیت‌های دانش بنیانی قدم برمی‌دارند سرشار از خلاقیت و ایده های نوآورانه ای هستند که باید تمامی فعالیت‌هایشان که ثمره مدت ها تلاش و زحمت گروهی است بر بستر فناوری به سرعت و به خوبی منعکس شوند و وظیفه اصلی  روابط‌عمومی‌ها انعکاس درست این فعالیت‌ها می‌باشد که تنها به فضای کسب و کار محدود نمی‌شود و تمامی کارکنان روابط عمومی در مسیر حمایت از اینگونه فعالیت های دانش بنیانی (تولیدات ملی) گام برداشته و بسترهای مناسب برای گسترش این چنین فعالیت ها را فراهم می کنند.

همچنین باید در نظر داشت؛ شرکت‌هایی که بر علم دانش‌بنیان تکیه کرده و بر مبنای فناوری‌های پیشرفته و روزآمد فعالیت دارند بهترین فرصت را برای علمی کار کردن روابط عمومی مهیا کرده تا دانش‌بنیان تولید محتوا کنند، گسترش دهند و نسبت به معرفی آن به بیرون از سازمان گام بردارند.