جامع خبر(جامع نیوز):مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول و فناوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از اعلام آمادگی ۱۰۰ شرکت دانش بنیان برای تامین نیازهای فناورانه این گروه بزرگ پتروشیمی خبر داد و گفت: از این شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت پتروشیمی ۳۷۲ پروپوزال اولیه یا طرح پیشنهادی در رابطه با ۸۰ نیاز فناورانه […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر راهبرد و زیرساخت توسعه محصول و فناوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از اعلام آمادگی ۱۰۰ شرکت دانش بنیان برای تامین نیازهای فناورانه این گروه بزرگ پتروشیمی خبر داد و گفت: از این شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با صنعت پتروشیمی ۳۷۲ پروپوزال اولیه یا طرح پیشنهادی در رابطه با ۸۰ نیاز فناورانه مجموعه هلدینگ خلیج فارس دریافت کرده‌ایم.


به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مراسم افتتاحیه اولین همایش پتروفن ١۴٠١ با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و صف این گروه، شرکت‌های دانش بنیان و مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی در مرکز همایش‌های بین‌المللی کوشک وزارت نفت برگزار شد.
دکتر فوزیه مروت با بیان اینکه با ورود دکتر علی عسکری و تیم مدیریتی جدید، روح تازه ای در همکاری هلدینگ حلیج فارس با شرکت های دانش بنیان و حرکت بر لبه دانش دمیده شد، گفت: از اوایل فروردین امسال تمام نیازهای فناورانه گروه شامل دانش فنی و لایسنس ساخت تجهیزات، مواد شیمیایی و کاتالیست و … را احصاء کردیم و به ۵۰۰ نیاز اولیه رسیدیم.
وی افزود: در مرحله بعدی به ۸۰ نیاز با اولویت بالا رسیدیم و در همین زمینه از شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای فناورانه گروه فراخوان کردیم.
وی ادامه داد: درمحورهای توسعه سبد محصولات، دانش فنی و لایسنس، بومی سازی مواد شیمیایی و کاتالیست‌ها، ساخت تجهیزات دوار، ساخت تجهیزات ثابت و ابزار دقیق، پوشش‌های نوین و بهبود و تحول در فرآیند، ۳۷۲ پروپوزال اولیه یا طرح پیشنهادی در رابطه با ۸۰ نیاز فناورانه مجموعه هلدینگ خلیج فارس از شرکت‌های دانش بنیان دریافت کرده‌ایم.
مروت با بیان ینکه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان‌ محدود به ۱۰۰ شرکتی که پروپوزال ارسال کرده‌اند، نمی‌شود‏، اظهار داشت: در همایش و نمایشگاه فناورانه «پتروفن» علاوه بر این شرکت‌ها که به فراخوان آبان ماه هلدینگ خلیج فارس پاسخ مثبت داده‌اند، هر شرکت دانش بنیانی که امکان تأمین نیازهای فناوری طرح‌ها تا شرکت‌های تولیدی هلدینگ خلیج فارس را داشته باشد، می‌تواند با مذاکرات و بازاریابی B2B برای اتصال به صنعت پتروشیمی اقدام کند.
دبیرعلمی همایش پتروفن، وجه تمایز این همایش و نمایشگاه را از سایر رویدادهای مرتبط با دانش بنیان‌ها در ۳ عامل دانست و توضیح داد: در این همایش و نمایشگاه رویکرد نوینی را پیاده سازی کرده‌ایم. نخست اینکه برخلاف تجربیات قبلی، این بار شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به صورت ثابت در نمایشگاه حاضر شده‌اند تا دانش بنیان‌ها با کاهش وقت و هزینه به آنها مراجعه و برای همکاری اعلام آمادگی کنند.
مروت ادامه داد: مورد دوم این است که از نتایج این نمایشگاه ۳ روزه قرار است در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که دوره چهارم آن اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود، استفاده کنیم و مذاکرات نمایشگاهی «پتروفن» در نمایشگاه «ساخت داخل» منجر به عقد تفاهم نامه‌ها و قراردادهای مؤثر شود.
مدیر فناوری و نوآوری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سومین ویژگی «پتروفن» را ایجاد فضایی برای تعاملات میان شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس دانست و گفت: این عوامل کمک می‌کند تا این همایش و نمایشگاه محلی برای توسعه همکاری‌ها و تقویت اقتصاد دانش بنیان کشور باشد. همچنین در حاشیه این رویداد، عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه در حوزه پژوهش و فناوری ارزیابی و شرکت‌های برتر اعلام می‌شود.
وی تصریح کرد: اما و اگر شرکت دانش بنیانی توانمندی ویژه‌ای خارج از این ۷ محور داشته باشد، می‌تواند در این ۳ روز به شرکت‌های زیر مجموعه حاضر در نمایشگاه ارائه کند.
مروت در پایان با اشاره به اینکه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس می‌تواند پیشران توسعه فناورانه در صنعت پتروشیمی باشد، خاطر نشان کرد: همایش و نمایشگاه فناورانه «پتروفن» نقطه آغازی برای تحقق این هدف، همسو با تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به این مهم خواهد بود و خلیج فارس که بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی ایران است، با رویدادهایی اینچنینی می‌تواند زمینه ساز پیوند میان صنعت و مراکز علمی باشد.