جامع خبر(جامع نیوز):پروژه های مخابراتی و اتصال فیبرنوری شهر جدید پرند با حضور مدیران مخابرات استان تهران و مسئولین محلی افتتاح و آماده بهره برداری شد. به نقل از اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، آیین افتتاح پروژه های مخابراتی و اتصال فیبر نوری شهر جدید پرند روز چهارشنبه ۱۶ فروردین با حضور مهندس […]

جامع خبر(جامع نیوز):پروژه های مخابراتی و اتصال فیبرنوری شهر جدید پرند با حضور مدیران مخابرات استان تهران و مسئولین محلی افتتاح و آماده بهره برداری شد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، آیین افتتاح پروژه های مخابراتی و اتصال فیبر نوری شهر جدید پرند روز چهارشنبه ۱۶ فروردین با حضور مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران، فرماندار رباط کریم، امام جمعه پرند و سایر مدیران و مسئولین دستگاه های اجرایی و انتظامی شهرستان رباط کریم، نصیر شهر و شهر جدید پرند و معاونان و مدیران مخابرات منطقه تهران برگزار شد.

مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در این مراسم ضمن تشریح تاریخچه اینترنت و ارتباطات نوین در جهان و ایران، اظهار داشت: مخابرات استان تهران با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت و یک میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت، ارتباطات تلفنی و اینترنتی شهروندان استان تهران و بستر ارتباطات شرکت های ارتباط سیار و سایر اپراتورهای ارتباط ثابت را تامین می کند.

مدیر مخابرات منطقه تهران در ادامه افزود: شهر جدید پرند با داشتن وسعت جغرافیایی زیاد و جمعیت روزافزون، نیاز به سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت ها و توسعه شبکه مخابراتی دارد، که مخابرات منطقه تهران با اهتمام ویژه این کار را در برنامه های خود قرار داده است.   مهندس ملک جعفریان گفت: مخابرات منطقه تهران در راستای طرح نجما ( نهضت جهادی مخابرات ایران ) با سرمایه گذاری ویژه، توسعه شبکه فیبر نوری را در شهر تهران و شهرستان های تابعه آغاز کرده و در سال جاری با توسعه شبکه و ایجاد زیرساخت جدید برای ۳۵ هزار پورت اینترنت پرسرعت برای شهروندان ساکن در شهر جدید پرند، به تدریج این تعداد را افزایش خواهد داد.   وی افزود: با توجه به رشد تکنولوژهای جدید و ایجاد سامانه های جدید ارتباطی برای مردم، انتقال اطلاعات روی زوج سیم مسی، پاسخگوی نیازهای جدید و روز افزون مردم نیست، لیکن ایجاد زیر ساخت های ارتباطی بر بستر فیبر نوری، موجب توسعه مشاغل الکترونیکی و مجازی شده و با افزایش سرعت و کیفیت ارتباطات، خدمات الکترونیک تمام دستگاه های اجرایی در استان تهران بر بستر فیبر نوری انجام شده و پایداری،  ثبات و کیفیت ارتباطات، موجب افزایش رضایت شهروندان خواهد شد.   در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین  دکتر کاظمی امام جمعه شهر جدید پرند با اشاره به اینکه جمعیت فعال، ثابت و ساکن این شهر در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر است، که با سرعت زیاد در حال افزایش می باشد، گفت: افزایش روز افزون جمعیت پرند، توسعه زیرساخت ها و بستر های ارتباط تلفنی و اینترنتی شهروندان را می طلبد، که ضمن قدردانی از مخابرات استان تهران، خواستار سرعت در توسعه شبکه و ایجاد بستر های لازم در این شهر شده است.

دکتر کاظمی با توجه به اهمیت ارتباطات الکترونیک، بخصوص در آموزش برای فرزندان و خانواده ها، بر اهمیت فرهنگ سازی توسط نهادها و دستگاه های ذیربط جهت استفاده مثبت و مطلوب خانواده ها از این امکانات تاکید کرد.   همچنین دکتر احمدی فرماندار و عروجی معاون فرماندار رباط کریم در سخنان جداگانه ای با تشکر از تلاش های مجموعه مخابرات استان تهران در تامین و توسعه ارتباطات شهروندان در شهرستان های رباط کریم، نصیرشهر و شهر جدید پرند، با اشاره به رشد توسعه مسکن مهر، وجود فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ، نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب و سایر پروژه های  مهم منطقه، بر ضرورت سرمایه گذاری بیشتر و تسریع در ایجاد و توسعه شبکه ارتباطی و پایداری ارتباطات در منطقه جنوب غرب تهران تاکید کردند.

همچنین در ابتدای این مراسم سیدین مدیرکل مخابرات منطقه ۵ تهران، ضمن خیر مقدم، گزارشی از اقدامات انجام شده برای ایجاد و توسعه شبکه مخابراتی و اینترنتی در شهر جدید پرند پرداخت.