جامع خبر(جامع نیوز):معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به خصوص دانش آموزان را مهمترین محور در موضوع مدیریت پسماند در جزیره قشم برشمرد. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد قدسی در همایش تفکیک پسماند از مبدا، اظهار داشت: امروزه به […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به خصوص دانش آموزان را مهمترین محور در موضوع مدیریت پسماند در جزیره قشم برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سید محمد قدسی در همایش تفکیک پسماند از مبدا، اظهار داشت: امروزه به دلیل انبوه زباله های شهری و صنعتی جهان با بحران زیست محیطی روبرو شده است در صورتی که مدیریت پسماند به شیوه اصولی انجام شود چرخه بازیافت فعالu و کمک شایان اقتصادی و محیط زیستی به کره زمین خواهد شد.

قدسی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع طرح های آموزشی مدیریت پسماند در قالب سه عنوان هرکودک یک الگو، تفکیک از مبدا و نه به پلاستیک به قشموندان ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بانوان فعال در سمن های مردم نهاد مهمترین قسمت آگاهی بخشی چهره به چهره در منازل و مدارس را بر عهده دارند.

به گفته قدسی با توجه به وجود جمعیتی بیش از ۴۵ هزار دانش آموز در جزیره قشم، آموزش در مدارس و به دانش آموزان یکی از مهمترین سرفصل های اجرای طرح تفکیک از مبدا به شمار می رود.

معاون فنی و عمرانی سازمان همچنین از نوسازی ناوگان جمع آوری زباله و شست و شوی معابر در قشم خبر داد و افزود: ۱۰ دستگاه خودروی پرس، جدول شوی و مخزن شوی و همچنین ۶ دستگاه نیسان پرس صفر کیلومتر به منظور انجام خدمات شهری در قشم خریداری شده است.

مطالب پیشنهادیپیشنهاد توسط۲ تخفیف ۲۰ درصدی کد تخفیف: GIRL1402افزایش فروش فروشگاه شما، با راهکار نرم‌افزاری سبزافزار

به گفته قدسی، طرح های همچون احداث ایستگاه میانی نیمه مکانیزه زباله، تسویه خانه فاضلاب، ساخت، نصب و راه اندازی زباله سوز و مکان یابی و جانمایی سایت جدید دفن پسماند نیز از جمله اقداماتی است که با مشارکت پیمانکار این حوزه انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش، این همایش با هدف آگاهی بخشی تفکیک زباله از مبدا و آموزش شهروندان با حضور حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان، سرهنگ پاسدار حجت امیری کیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت، سیدمحمد قدسی، معاون فنی و عمرانی و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور سازمان های مردم نهاد و پایگاه مقاومت بسیج و دستگاه متولی حوزه پسماند در جزیره قشم برگزار شد