در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و انجمن صنفی افتا با هدف فراهم سازی بستری مناسب در راستای بهبود و توسعه تعاملات و فعالیت‌های فیمابین برای انجام موضوعات مشترک طرفین، رونق صنفی و اقتصادی و همچنین ارتقاء سطح علمی و کیفی بازار و ذینفعان افتا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. […]

در چهارمین روز برگزاری نمایشگاه الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و انجمن صنفی افتا با هدف فراهم سازی بستری مناسب در راستای بهبود و توسعه تعاملات و فعالیت‌های فیمابین برای انجام موضوعات مشترک طرفین، رونق صنفی و اقتصادی و همچنین ارتقاء سطح علمی و کیفی بازار و ذینفعان افتا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، حسین اسلامی، رئیس هیات مدیره این سازمان با تاکید بر اتحاد میان تشکل‌ها گفت: اکنون این اتفاق رخ داده و در تشکل‌های مختلف شاهد این موضوع هستیم. باید باور کنیم موضوع امنیت، زیرساخت حرکت اقتصاد دیجیتال است. چند مرتبه تاکید کرده‌ایم که در دو سال گذشته کشور آسیب‌های جدی‌ای را به دلیل عدم اهمیت‌دادن به حوزه امینت متحمل شده و اکنون باید باور کنیم که به حوزه امنیت باید به عنوان یک حوزه زیرساختی مهم نگاه کنیم.

اسلامی بیان کرد که تعلل در سرمایه‌گذاری مالی و انسانی مورد نیاز برای حوزه افتا، مشکلات ادامه‌دار خواهد داشت. او از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای قرار گرفتن در کنار مجموعه‌های دیگر خبر داد و تاکید کرد: آینده کشور در مسیر عبور از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال خواهد بود. اگر از همین الان تمهیدات لازم برای رفتن به سمت اقتصاد دیجیتال اندیشیده نشود با آسیب جدی مواجه خواهیم شد.

رئیس هیات مدیره نصر گفت: توسعه، نیاز به زیرساخت‌ دارد و صرف سرمایه‌گذاری بدون توجه به امنیت نمی‌توان به نتیجه رسید. سیگنالی که ما در بخش خصوصی برای توسعه اقتصاد دیجیتال می‌گیریم، ‌ سیگنال اهمیت دادن به شرکت‌ها و افراد متعهد در حوزه امنیت است.

اسلامی افزود: تاخیر در صدور مجوز برای بخش خصوصی و عدم اجازه حضور در پروژه‌های بزرگ مشکلاتی است که باید به آنها رسیدگی شود. سرمایه‌گذاری و اعتماد به این بخش نیز از جمله مسائل مهمی است که باید دولت آن را مدنظر قرار بدهد.

در ادامه «بهناز آریا» رئیس کمیسیون افتای نصر تهران امضای این تفاهم‌نامه را اتفاق مبارکی دانست و ابراز خرسندی کرد: در سال‌های زیادی که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیسیون افتا فعال بودند، سندیکای افتا که امروز به عنوان انجمن صنفی افتا آن را می‌شناسیم به صورت مستقل در حوزه تولیدکنندگان افتا تلاش‌های فراوانی کرده است.

او گفت: ما در گذشته همکاری‌هایی داشته‌ایم اما این نخستین بار است که موفق شدیم به نقطه مشترک همکاری‌های فی مابین برسیم. امیدواریم با هم افزایی انجمن صنفی افتا که نمایندگی تمام بخش‌های افتا از جمله تولیدکنندگان، واردکنندگان، ارائه دهندگان خدمات و متخصصین افتا را به عهده دارد، بتوانیم کارهای مثبت فراوانی را برای کسب وکارهای افتا انجام بدهیم.

آریا تاکید کرد: در این سال‌ها که تاکید کشور بر امنیت ملی و بومی است این هم افزایی می‌تواند بسیار ارزشمند باشد و ما را به سمت امنیت مطلوب ملی سوق دهد.

کامبیز قادری رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی افتا نیز در این خصوص گفت: اهمیت حوزه امنیت بر هیچکس پوشیده نیست. اکنون که ما در یک جنگ سرد سایبری قرار داریم، کشور باید از تمام توانمندی‌های موجود خود اعم از توانمندی‌هایی که متکی به دانش بومی است و آن دانشی که بین‌المللی است و ما نمی‌توانیم به این زودی به آن دست پیدا کنیم، استفاده کند تا پایداری و تاب آوری سامانه‌ها تضمین شود.

قادری تاکید کرد: تاکنون با سازمان نصر همکاری و ارتباط خوب و نزدیکی داشتیم، چرا که «نصر» باید از دید تمام فعالان این حوزه، سازمان مادر تخصصی شناخته شود و انجمن نیز خودش را هرگز از این سازمان جدا ندانسته است. از روز نخست هدف ما افزایش هم افزایی بود.

او ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند باعث همصدایی فعالان حوزه شود. بخش خصوصی در این نمایشگاه با وجود مشکلات اقتصادی که وجود داشت توانست کارهای بزرگی را انجام بدهد. ملت نیز با شور خاصی از این نمایشگاه استقبال کردند و حالا باید دید دولت قرار است چطور در این مسیر همراه ما باشد