مجید مرادیان …. با حضور دکتر معینی فرماندار فلاورجان، دکتر مؤمن زاده شهردار و اعضای شورای اسلامی زازران و جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا، و مردم منطقه، پنجمین جشنواره آلبالوها”مرواریدهای سرخ” در شهر #زازران افتتاح شد.در این آیین، دکتر معینی فرماندار شهرستان فلاورجان ضمن بازدید از غرفه‌های فروش محصولات و فرآورده‌های این میوه […]

مجید مرادیان …. با حضور دکتر معینی فرماندار فلاورجان، دکتر مؤمن زاده شهردار و اعضای شورای اسلامی زازران و جمعی از مسئولان شهرستان، خانواده معظم شهدا، و مردم منطقه، پنجمین جشنواره آلبالوها”مرواریدهای سرخ” در شهر #زازران افتتاح شد.
در این آیین، دکتر معینی فرماندار شهرستان فلاورجان ضمن بازدید از غرفه‌های فروش محصولات و فرآورده‌های این میوه ترش و خوشمزه گفت: خاک حاصلخیز این شهرستان در تولید محصولات مرغوب باغی سبب شده که از مجموع ۲ هزار هکتار وسعت باغ‌های آلبالو، زردآلو، هلو، بِه و دیگر میوه‌های باغ‌های این شهرستان، بیش از ۲۰ هزار تن انواع محصول باغی توسط کشاورزان و باغداران عزیز تولید و به بازار سراسر کشور عرضه شود.

از اوایل خرداد تا اواخر تیرماه

برداشت بیش از هزار تن آلبالو از باغ‌های شهرستان فلاورجان

از اوایل خرداد تا اواخر تیرماه بیش از هزار تن آلبالو از باغ‌های شهرستان فلاورجان برداشت و روانه بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اصفهان ؛ فرماندار فلاورجان در حاشیه برگزاری جشنواره و نمایشگاه مراورید‌های سرخ در شهر زازران گفت: سالانه بیش از ۲۰ هزار تن انواع محصولات باغی مانند گیلاس، آلبالو، به و هلو از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
معینی برپایی نمایشگاه مروارید‌های سرخ در شهر زازران را فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های این شهر برشمرد و گفت: با توسعه صنعت فرآوری و بسته بندی این محصولات باغی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده می‌توان برای جوانان اشتغال پایدار ایجاد کرد.
وی همچنین از تلاش و زحمات ارزشمند کشاورزان شهرستان که در جهت تولید و فرآورده های کشاورزی تلاش می کنند قدردانی نمود.
مومن زاده شهردار زازران هدف از برگزاری این جشنواره را قدردانی از زحمات و تلاش‌های کشاورزان عزیز و عرضه آلبالو و فرآورده های ذکر نمود. وی گفت: میوه آلبالو یک میوه تقریبا ترش و بسیار خوشمزه است که فرآورده های مختلفی از آن استحصال می شود و هر ساله، کشاورزان عزیز از اواخر خرداد تا پایان تیرماه نسبت به برداشت آن اقدام می کنند.
مومن زاده، وسعت و میزان درخت آلبالو در شهر زازران را صد هکتار ذکر نمود و افزود: هرساله بطور میانگین هزار تن آلبالو برداشت می شود.
این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر زازران برگزار شده تا نهم تیرماه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ادامه دارد.
شهر زازران از توابع شهرستان فلاورجان و در پانزده کیلومتری شهر اصفهان قرار دارد و با باغهای مختلف میوه بویژه آلبالو و زمین‌های کشاورزی اطراف آنرا احاطه کرده است. این شهر با پیشینه فرهنگی و تاریخی و کشاورزی تعدا ۵۲ شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.