در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب به امضا رسید. حامد ضیائی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه و در جمع خبرنگاران گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی در نظر دارد با همکاری سایت نمایشگاهی شهرآفتاب رویدادهای […]

در مراسمی تفاهم‌نامه همکاری انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب به امضا رسید.

حامد ضیائی، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه و در جمع خبرنگاران گفت: انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی در نظر دارد با همکاری سایت نمایشگاهی شهرآفتاب رویدادهای مربوط به حوزه صنعت ساختمان را در محل این نمایشگاه برگزار کند و در تلاش است تا طی مدت سه سال بتواند محلی دائمی برای نمایشگاه‌های صنعت ساختمان در این محل ایجاد کند.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی تنها منوط به فعالیت صاحبان صنعت نیست

ضیائی افزود: این فرصت ظرفیتی مناسب برای دعوت از تجار و بازرگانان کشورهای همسایه و سایر کشورها است که البته تنها منوط به فعالیت صاحبان صنعت نبوده و این مجموعه باید تلاش کند تا دسترسی‌های جاده‌ای، فرودگاه، عوارض و سایر زیرساخت‌ها را به گونه‌ای ساماندهی کند که بتواند به جذب فعالان اقتصادی و تجار سایر کشور کمک شایسته کند.

وی افزود: شهرآفتاب مجموعه نمایشگاهی مدرنی است که امکانات و توانمندی‌هایی در سطح نیازهای روز جهان را در اختیار دارد. اکنون با همراهی و مساعدت مدیرعامل این مجموعه تفاهم‌نامه‌ای برای برگزاری رویدادهای نمایشگاهی حاصل شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران افزود:‌انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران آمادگی دارد تا در کنار سایر تشکل‌های صنعت احداث و ساختمان آغازکننده رویدادهای نمایشگاهی این صنعت در محلی شود که به شیوه‌ای مدرن برای این هدف طراحی شده است.

هدفگذاری رفع دغدغه‌های فعالان اقتصادی

مهرشاد، معاون امور نمایشگاهی و بازرگانی شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب نیز در این نشست اظهار کرد:‌ این تفاهم‌نامه با هدف رفع دغدغه‌های فعالان صنعت به امضا می‌رسد و این امیدواری وجود دارد که بتواند بیشترین بازدهی را برای فعالان این بخش به همراه داشته باشد.

وی افزود:‌دربخش تجاری و اقتصادی کشور فعالان مطالبه‌گر بوده و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به پاسخگویی به مطالبات آن‌ها هستند. درکلان شهری مانند تهران به عنوان یک شهر صنعتی بزرگ باید موانع از پیش‌پای فعالان اقتصادی، بازیگران عرصه تجارت و تجار برداشته شود. اکنون شعاری با عنوان «درآرامش تجارت کنید» مطرح شده که بسیار سنجیده است و هدف ما نیز در صنعت نمایشگاهی آن است که تجار بتوانند به بهترین نحو از ظرفیت‌های ایجاد‌شده نمایشگاهی استفاده کنند.

رونق به صنعت نمایشگاهی کشور بازگشته است

معاون امور نمایشگاهی و بازرگانی شرکت نمایشگاه‌های شهر آفتاب تصریح کرد:‌ طی چند سال اخیر به واسطه بیماری کرونا صنعت نمایشگاهی درگیر در رکود شد اما مجددا رونق به آن برگشته و از آن فضا فاصله گرفته شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه هاب اقتصادی جنوب تهران است، اظهار کرد:‌ اهمیت نمایشگاه شهر آفتاب فراتر از یک شهر و سایت نمایشگاهی بوده و هاب اقتصادی مهمی در جنوب تهران محسوب می‌شود و تلاش می‌شود ارایه خدمات در صنعت نمایشگاهی در آن روز به روز مناسب‌تر شود.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه کدخدازاده، مدیرعامل تعاونی توسعه سازه فولادی ایران عنوان کرد:‌ نمایشگاه شهر آفتاب سرمایه‌گذاری عظیم و فرصت مغتنمی برای فعالان اقتصادی است و به واسطه جانمایی مناسب یکی از مراکز نمایشگاهی قوی در منطقه محسوب می‌شود. ذی‌نفعان صنعت ساختمان باید آستین همت بالا بزنند و با همگرایی و تعامل بهره‌برداری هر چه سریعتر از این امکانات را داشته باشند.

وی به مشکلات و نابسامانی‌هایی که نمایشگاه صنعت ساختمان هر ساله در محل نمایشگاه سئول با آن مواجه است، اشاره کرد و افزود:‌ کمبود فضای نمایشگاهی و ترافیک سنگین از جمله مسائل و مشکلات برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان صنعت نمایشگاهی است. ۵ سال پیش به اتاق تعاون پیشنهاد دادیم صنایع همگن در نمایشگاه‌ها کنار هم باشند تا مردم به صورت هدفمند و در کوتاه‌ترین زمان اطلاعات لازم و بهترین بازدید را در زمان برگزاری نمایشگاه‌های صنعت ساختمان داشته باشند که به نتیجه نرسید.

کدخدازاده بیان کرد:‌ یکی از اقدامات ما آن است که با استفاده از نظرات ذی‌نفعان صنعت ساختمان، اطلاعات لازم در مورد مساحت و سایر مولفه‌های مورد نظر برای شرکت در رویدادهای نمایشگاهی را به دست آورده و تلاش شود تا صنعت احداث بتواند با فراهم‌شدن امکانات بهتر نمایشگاهی، دستاوردهای بهتری از رویدادهای نمایشگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سازه‌های فولادی ایران بالغ بر ۵۰۰ عضو دارد، تصریح کرد:‌ این صنعت یکی از صنایع اشتغال‌زا و مهم کشور بوده و طی یک سال گذشته تلاش کرده است تا مذاکرات لازم برای برگزاری یک نمایشگاه دائمی را به سرانجام برساند و در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی صنعت ساختمان در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب ایجاد شود.

در ادامه این مراسم گوران،‌ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد:‌ فعالان صنعت احداث در کنار هم همکاری خوبی دارند و باید از ظرفیت نمایشگاه‌های شهر آفتاب به این منظور استفاده کرد تا بتوان نمایشگاهی دائمی را با هدف معرفی دستاوردها و ظرفیت‌های این صنعت ایجاد شود.

تلاش برای احیای ظرفیت‌های صنعت نمایشگاهی

همچنین زرین‌نژاد عضو هیات مدیره انجمن سازه‌های فولادی ایران نیز در ادامه این مراسم بیان کرد:‌ این امیدواری وجود دارد که با پیگیری‌های در دست اقدام بتوان ظرفیت‌های نمایشگاه شهر آفتاب را احیا کرده و صنعت ساختمان در این سایت نمایشگاهی صاحب نمایشگاه دائمی کرد.

کرمی‌راد دیگر عضو انجمن نیز در این مراسم به گزارش اخیر بانک جهانی اشاره کرد و افزود:‌ باوجود اینکه چین و آمریکا اکنون به عنوان قدرت‌های اقتصادی جهان مطرح هستند اما شرکت‌های بزرگی همانند گوگل توانسته‌اند با این اقتصادها رقابت کنند.این شرایط نشان می‌دهد معادلات اقتصادی در جهان در حال تغییر است.

وی ادامه داد: اکنون مجموع منابع ثروت سه کشور ایران،‌ عراق و عربستان از مجموع ثروت چین و آمریکا بیشتر است.انرژی فسیلی و زیرساخت‌های مناسب در کنار منابع انسانی متخصص فرصتی مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی در کشور است