سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از ارسال تعداد ۱۷۸ میلیون فقره صورتحساب الکترونیک به سامانه مؤدیان خبر داد. به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت:‌ تاکنون ۴۱ هزار و ۷۴۲ شخص حقوقی به این سامانه پیوسته ‌اند که ۴۷۰ شرکت بورسی، […]

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از ارسال تعداد ۱۷۸ میلیون فقره صورتحساب الکترونیک به سامانه مؤدیان خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص آخرین وضعیت سامانه مودیان مالیاتی گفت:‌ تاکنون ۴۱ هزار و ۷۴۲ شخص حقوقی به این سامانه پیوسته ‌اند که ۴۷۰ شرکت بورسی، ۹۵ شرکت دولتی و ۴۱ هزار و ۱۷۷ شخص حقوقی دیگر به این سامانه ملحق شدند.

وی با بیان اینکه ارسال صورتحساب‌های الکترونیک به شکل برخط انجام می شود، گفت: شرکت‌های حقوقی صورتحساب‌های فروش خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قالب صورتحساب الکترونیکی ارسال می ‌کنند و تاکنون تعداد ۱۷۸ میلیون صورتحساب الکترونیکی از طریق سامانه مودیان ارسال شده است.

موحدی بکنظر افزود: فروش‌هایی که در شرکت‌های حقوقی انجام می‌ شود، به شکل سیستمی صورت‌حساب آنها به سامانه مودیان ارسال و بر این اساس میزان مالیات بر ارزش افزوده محاسبه و تعیین می ‌شود. همچنین اعتبار خرید بر اساس شناسه کالا برای شرکت‌ها مشخص می‌ شود و اینکه چه میزان از درآمد آنها مشمول مالیات خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه مودیان آماده دریافت صورتحساب‌های الکترونیکی است و مشکلی ندارد و آنچه که در قالب لایحه ارسال شده مربوط به تسهیل تکالیف مودیان است که در حال حاضر این لایحه در مرحله اصلاحات در کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد و پس از آن برای تأیید به شورای نگهبان ارسال می ‌شود.