معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در نشست هم‌ اندیشی معاونین، مدیران و روسای شعب بیمه ملت ضمن تبریک فرارسیدن بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت، گفت: سهم بازار بیمه ملت مطلوب است و امیدواریم شرکت بتواند با ثبات مدیریتی این مسیر را به همین شکل ادامه دهد. به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علی […]

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در نشست هم‌ اندیشی معاونین، مدیران و روسای شعب بیمه ملت ضمن تبریک فرارسیدن بیستمین سالگرد تاسیس این شرکت، گفت: سهم بازار بیمه ملت مطلوب است و امیدواریم شرکت بتواند با ثبات مدیریتی این مسیر را به همین شکل ادامه دهد.

به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، علی بنیادی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به اینکه در کشور ما بیمه یک کالای لوکس محسوب می‌شود، افزود: در این شرایط هر چقدر شبکه فروش تلاش کند و هر چه خدمات نوین طراحی شود، باز به این خاطر که بیمه یک کالای لوکس محسوب می شود، نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در پایین بودن ضریب نفوذ بیمه موثر است و توسعه فرهنگ بیمه امری است که شرکت‌های بیمه و بیمه مرکزی متولی آن هستند. بنیادی افزود: توسعه شبکه فروش با محصولات قابل فروش، در کنار توانمندی شبکه فروش برای همه گیر کردن فرهنگ بیمه می تواند کارآمد باشد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: آنچه پیش روی صنعت بیمه در دنیا گشوده شده این است که بتوانیم از بازارهای نوین فناورانه در این صنعت استفاده کنیم و بیمه‌گران ما باید استفاده از فناوری‌های نوین را در صدر برنامه‌های خود بگنجانند.

وی با بیان این که آسیب شناسی‌هایی صورت گرفته که نشان می‌دهد از مرحله محاسبه گری تا پرداخت خسارت، ناترازی‌هایی مشاهده می‌شود، افزود: در مراحل ارزیابی خسارت تا بازپرداخت به مشتری، بیشترین نیاز به تعامل با مشتری احساس می‌شود و عدم توسعه متوازن فناوران در این فرایند دیده می‌شود.

بنیادی با تاکید بر این که اصل مسئولیت اجتماعی در صنعت بیمه به مفهوم رفع ناترازی‌های موجود است، خاطرنشان کرد: جلب اعتماد مشتری یک اصل انکارناپذیر است که باید به آن دست یافت. شرکت‌های بیمه هم باید بتوانند از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرده و خدمات مناسبی به مردم ارائه دهند.