توسعه بازار سرمایه روندی بلند مدت است وهماهنگی نهادهای سیاست‌گذار در این خصوص امری ضروری به شمار می آید بدین منظورتشکیل شورای هماهنگی نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه و بیمه به بالندگی بازارهای مالی کمک شایانی خواهد کرد .  به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، دکتر علی بیگ […]

توسعه بازار سرمایه روندی بلند مدت است وهماهنگی نهادهای سیاست‌گذار در این خصوص امری ضروری به شمار می آید بدین منظورتشکیل شورای هماهنگی نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه و بیمه به بالندگی بازارهای مالی کمک شایانی خواهد کرد .

 به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، دکتر علی بیگ زاده ،مدیر عامل تامین سرمایه تمدن، در همایش « الزامات الگوی مطلوب تصمیم ساز در امور اقتصادی و سرمایه گذاری کشور » که به همت اندیشکده اقتصاد ایران باهمکاری اندیشکده فناوری نرم دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت : دولت باید زیر ساخت‌های لازم برای توسعه پایدار و بلند مدت بازار سرمایه را فراهم نماید. این کار از طریق سیاست‌گذاری و طراحی معماری مناسب بازار حاصل می‌گردد. معماری بازار شامل چارچوب قانون‌گذاری، فضای نهادی، ساختار مقررات، مالیات و زیرساختها می‌باشد.

دکتر علی بیگ زاده در ادامه تصریح کرد  : برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، سرمایه‌گذاران نیاز به اطمینان از سطحی از پایداری در اقتصاد کلان دارند از این رو نرخ تورم و کسری بودجه از جمله مواردی هستند که پایداری اقتصاد کلان را با چالش مواجه می‌نماید.

دکتر بیگ زاده با اشاره به نقش بازار سرمایه در کنترل و کاهش اثر چالش های اقتصادی گفت : بازار سرمایه با جذب سرمایه‌گذاران و تخصیص سرمایه در قالب تامین مالی دولت و شرکت‌ها، موجب رشد اقتصادی و افزایش اشتغال کنترل چالش های اقتصادی می‌گردد.

وی در این همایش درخصوص معیارهای توسعه بازار سرمایه گفت : توان تامین مالی کافی و مقرون به صرفه، تنوع ابزارهای سرمایه‌گذاری کوتاه و بلند مدت و کارایی اطلاعاتی جهت قیمت‌گذاری برای توسعه بازار سرمایه ضروری است