جامع خبر(جامع نیوز):اولین سری خودروهای وارداتی جتا که توسط ماموت خودرو به کشور وارد شده بود، امروز طی مراسمی به خریداران تحویل داده شد. امروز ماموت خودرو طبق وعده قبلی حدود ۱۰۰ درستگاه از خودروهای جتا را که خریدارانی که در دور اول عرضه این خودروها در سامانه جامع فروش خریداری کرده بودند، به آنها […]

جامع خبر(جامع نیوز):اولین سری خودروهای وارداتی جتا که توسط ماموت خودرو به کشور وارد شده بود، امروز طی مراسمی به خریداران تحویل داده شد.

امروز ماموت خودرو طبق وعده قبلی حدود ۱۰۰ درستگاه از خودروهای جتا را که خریدارانی که در دور اول عرضه این خودروها در سامانه جامع فروش خریداری کرده بودند، به آنها تحویل داد.
این خودروها که شامل دو مدل VA7 و VS5 هستند، در واقع با استفاده از پلتفرم های فولکس واگن و بر اساس استانداردهای این کمپانی اروپا در چین تولید می شوند. این خودروها در خط تولید مشترک فولکس واگن و FAW ساخته شده و به بازارهای جهانی صادر می شوند.
نکته جالب توجه در مورد محصولات برند جتا عرضه شده توسط ماموت خودرو این که از پلتفرم مشترک با محصولات فولکس واگن، اشکودا و سئات بهره می برند. گفتنی است فولکس واگن و خانواده خودروسازان زیر مجموعه این گروه بزرگ خودروسازی جهان در رده باکیفیت ترین خودروها جای داند.
کراس اور جتا VS5 از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می برد. قدرت این موتور توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت کمپانی آیسین به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین کراس اور VS7 نیز که از دیگر خودروهای تحویلی ماموت خودرو بود، از نظر پلتفرم و مشخصات فنی با برادر کوچک تر خود یعنی VS5 برابر است.