مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نشست خبری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی وسعت نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت برای سال جاری گفت: ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه میزبان ۴۰۰ برند در این نمایشگاه هستیم. به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و […]

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در نشست خبری با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی وسعت نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت برای سال جاری گفت: ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه میزبان ۴۰۰ برند در این نمایشگاه هستیم.

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، نشست خبری چهارمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، موتورسیکلت، وسایل نقلیه موتوری و هیبریدی و قطعات یدکی، عصر دوشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۲ با حضور عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بهمن ضیاء مقدم دبیر و علی عرب عضو هیات مدیره انجمن صنعت موتورسیکلت ایران در محل ساختمان معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عباس تقدسی‌نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با اشاره به اهمیت حل مساله در رویدادهای نمایشگاهی گفت: معتقدیم، نمایشگاه‌ها، باید مسأله محور باشند و هر نمایشگاه مشکلی از صنایع کشور را حل کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم، مجموعه شهر آفتاب‌ صرفا برگزاری چند نمایشگاه را دنبال نکند، بلکه به دنبال یک گفتمان‌سازی در این صنعت نیز باشد و این مساله برون‌داد واقعی نمایشگاه های برگزار شده باشد و در خروجی برگزاری نمایشگاه ها به غیر از متراژ و تعداد بازدیدها به حل مساله نیز افتخار کنیم.

تقدسی‌نژاد با اشاره به اهمیت انضباط بخشی به برگزاری رویدادها در سطح ملی گفت: صنعت نمایشگاهی، به سند جامعی نیاز دارد تا رویدادها متناسب با آن سند تدوین شوند.

وی در بخش دیگری با اشاره به رایزنی‌ها میان سازمان توسعه تجارت با معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران در حال توافق با سازمان توسعه تجارت برای تقسیم نمایشگاه‌ها بین مجموعه شهر آفتاب و نمایشگاه بین‌المللی است. نسبت به این مساله خوشبین بوده و بر همکاری مشترک متمرکز شده‌ایم. موضوع تفاهم با سازمان توسعه تجارت نه از جنس ضعف طرفین و کوتاه آمدن، بلکه با رویکرد تحولی و با نگاه اقتدار بخشی به صنعت نمایشگاهی است.

تقدسی‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر چالش‌های احتمالی ترافیکی محدوده نمایشگاه شهر آفتاب توضیح داد: در محدوده جغرافیایی نمایشگاه شهر آفتاب، ایجاد و توسعه بخش مسکونی منظور نشده است. علاوه بر دسترسی به مترو، در طرح جامع چندین ورودی و خروجی برای تسهیل دسترسی به نمایشگاه شهر آفتاب لحاظ شده است.

وی افزود: مسیر ورودی اصلی نمایشگاه بزرگراه خلیج فارس است که خروجی تهران به شمار می‌رود و ترافیک محدود آن ناشی از عوارضی است که در آن محدوده وجود دارد و نهادهای مرتبط معتقدند، باید به بعد از فرودگاه منتقل شود. با این وجود، برای نمایشگاه‌هایی مشابه موتورسیکلت سال گذشته که رکورد بازدید مردمی را داشته گره ترافیکی نداشتیم و وضعیت عبور و مرور در محدوده نمایشگاه شهر آفتاب به مراتب از سایت‌های نمایشگاهی درون شهری در کلانشهرها بهتر است.

تقدسی‌نژاد در بخش دیگری با اشاره به برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت در شهر آفتاب از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه گفت: سال گذشته نمایشگاه دوچرخه و موتورسیکلت، رکورد بازدید مردمی را در سطح کشور شکسته بود. برای امسال با رشد ۱۰۰ درصدی در وسعت این رویداد، ۳۰ هزار متر فضا زیر بار می رود و این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ برند را میزبانی می‌کند.

آلودگی موتورسیکلت‌های فرسوده کاربراتوری ۱۰ برابر موتورهای صفر کیلومتر

در بخش دیگری از این نشست، محمدمهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مطالعات، سهم موتور سیکلت‌ها در جابجایی روزانه شهر تهران حدود ۱۳ درصد رسیده که این عدد در سالیان قبل ۵ تا ۶ درصد بوده است. بنابراین باید موتور سیکلت را به عنوان یکی از مدهای اصلی حمل و نقل در نظر بگیریم و درباره آن برنامه‌ریزی های لازم را در بخش تولید، استفاده و سیاستگذاری داشته باشیم.

وی افزود: موتورسیکلت‌ها یکی از منابع اصلی انتشار آلودگی هوا شناخته می‌شوند و براساس اطلاعات سال ۹۶ سهم ۲۱.۳ درصد در آلایندگی هوا و ۱۰.۱ درصد در انتشار ذرات معلق دارند.

میرزایی قمی با اشاره به نقش موتورسیکلت‌های فرسوده در آلودگی هوا گفت: هر موتورسیکلت فرسوده کاربراتوری، ۱۰ برابر نسبت به موتورهای به روز و ۱۳ برابر نسبت به خودروی استاندارد یورو ۵ آلایندگی دارد و بر اساس سهم استفاده از آن باید نسبت به جایگزینی این موتور سیکلت‌های کاربراتوری برنامه‌ریزی کنیم.