براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ایران‌خودرو و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسید، نیازهای آموزشی کارکنان این خودروساز از طریق منابع آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود. به نقل از ایکوپرس- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ضمن تاکید بر انعقاد قرارداد همکاری، عنوان کرد: با توجه به […]

براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ایران‌خودرو و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به امضا رسید، نیازهای آموزشی کارکنان این خودروساز از طریق منابع آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تامین می‌شود.

به نقل از ایکوپرس- مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، ضمن تاکید بر انعقاد قرارداد همکاری، عنوان کرد: با توجه به ارتقای فناوری و دانش روز، در صنایع مختلف تولیدی فقر دانش فنی و مهارت علمی وجود دارد و در صورتی که به رفع و تامین نیازهای آموزشی توجه نشود، پیشرفت و توسعه‌ای محقق نخواهد شد. 
علیمردان عظیمی، با بیان این‌که انرژی و توان موجود نیروی انسانی در سطح کشور به خوبی توزیع نشده، اظهار کرد: با این وجود، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کنار سایر مراکز آموزشی معتبر، توانسته نیازهای آموزشی و ارتقای سطح مهارت و دانش نیروی انسانی را شناسایی و نسبت به تامین آن اقدام کند؛ این سازمان از گذشته تاکنون، سازمانی موثر و مفید برای علم آموزی و مهارت آموزی مطابق با نیاز جامعه بوده است. 
وی با اشاره به توان، تخصص، مهارت و تجربه کارکنان ایران خودرو اظهار کرد: باید با هم افزایی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، نسبت به نگه‌داشت این منابع ارزشمند و از سویی به‌روزآوری دانش و مهارت آنان اقدام کنیم، بی شک آموزش نیروی انسانی در ارایه محصول باکیفیت نیز تاثیرگذار خواهد بود. 
عظیمی درخصوص روند توسعه و تولید در ایران خودرو گفت: خودرو برقی ری‌را محصول توسعه‌یافته‌ای است که برای نخستین بار در صنعت خودرو کشور به صورت داخلی‌سازی طراحی شده و در صورت حمایت می‌تواند تا یک سال آینده تجاری‌سازی شده و به بازار عرضه شود. 
مدیرعامل ایران خودرو با بیان این‌که به دلایلی از جمله آلودگی موجود در هوا، مصرف سوخت و سایر هزینه‌های ناشی از آن باید به سمت خودرو برقی حرکت کنیم، تصریح کرد: ایران‌خودرو با تکیه بر توان مهندسان و کارکنان خود مسیر توسعه را به درستی می‌پیماید و در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها خواهیم بود. 
وی بر ارایه آموزش از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به نیروهای تازه استخدام شده و انتقال آن به شبکه تامین و قطعه‌سازان برای ارتقای تولیدات و عرضه محصول با کیفیت تاکید کرد. 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با ایران خودرو گفت: این سازمان با دارا بودن۶۰ سال سابقه فعالیت، از قدیمی‌ترین سازمان‌های آموزشی کشور است که با ۱۳ هزار نفر نیروی متخصص و ۶۵۸ مرکز آموزشی در رشته‌های مختلف فعال و با این ظرفیت، آماده همکاری و تعامل با گروه معظم ایران خودرو است.
مهرداد عظیمی ادامه داد: وجود محصولات این خودروساز در سایر کشورها افتخاری برای ایرانیان به شمار می‌رود و این آمادگی وجود دارد تا در سایر کشورها نیز از ظرفیت‌های آموزشی و توانمندی کارکنان ایران‌خودرو استفاده و انتقال تجربه و آموزش مهارت در سایر کشورها را به عنوان یک توانمندی عرضه کنیم. 
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد: این سازمان می‌تواند در کنار آموزش به کارکنان ایران‌خودرو آموزش‌های لازم را به نمایندگی‌ها خدمات پس از فروش برای ارایه خدمات بهتر به مشتریان ارایه دهد.
گفتنی است، در این نشست، علی‌اکبر مرادعباسی، معاون توسعه منابع انسانی ایران‌خودرو نیز گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و نیازهای آموزشی آنان ارایه کرد.