همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۲۳ ضمن رونمایی از راهکار جامع شبکه سلولی خصوصی ۵G، یکی از کاربردهای مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل و پیاده‌سازی کرده است. به نقل از روابط اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد […]

همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی تلکام ۲۰۲۳ ضمن رونمایی از راهکار جامع شبکه سلولی خصوصی ۵G، یکی از کاربردهای مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل و پیاده‌سازی کرده است.

به نقل از روابط اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (تلکام ۲۰۲۳) که با محوریت «تحول دیجیتال و اتصال پذیری» در حال برگزاری است، راهکارهای جامع شبکه سلولی خصوصی را در زون تخصصی ۵G ارائه کرده است.

این راهکار که شبکه ای خصوصی است و در دنیا با عنوان اختصاری NIB نیز شناخته می شود، ترکیبی از اجزای متعدد یک شبکه کامپیوتری در یک دستگاه واحد است که مبتنی بر شبکه سلولی و به سرعت اجرایی می‌شود و هدف از توسعه و ایجاد آن، ارائه یک شبکه اضطراری و انعطاف پذیر است.

همراه اول این شبکه تخصصی را مبتنی بر هسته های ۴G و ۵G مدل و پیاده سازی کرده است که تمامی اجزای آن در لایه های دسترسی، هسته و انتقال داخل یک مینی رَک قرار می گیرند.

مدیریت شبکه ارتباطی نیز از طریق پنل های مدیریت شبکه و مانیتورینگ صورت می گیرد و علاوه بر آن برخی پلتفرم های هوش مصنوعی و IOT برای آن در نظر گرفته شده که می‌توان سرویس های اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی را به کاربران این شبکه ارائه داد.

با توجه به اینکه «نسل پنجم ارتباطی» علاوه بر ایجاد تجربه اینترنت پرسرعت برای کاربران، عمده تأثیرگذاری آن بر صنعت و تجارت است، همراه اول همزمان با رونمایی و معرفی «شبکه خصوصی پرسرعت» خود در این رویداد، یکی از کاربردهای اصلی ۵G مبتنی بر شبکه خصوصی را نیز مدل و پیاده سازی کرده است.

صنایعی که بیش از هر چیز نیازمند پردازش های سنگین و در محل هستند یا به دلایل امنیتی، به دنبال شبکه ای غیرعمومی و خصوصی اند، مشتریان اصلی این راهکار نوین و توسعه یافته اپراتور اول تلفن همراه هستند.