با تلاش‌های بی‌وقفه و توسعه پایدار، شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از عوامل کلان در اقتصاد کشور شناخته شده است. این شرکت با تمرکز بر ارزش‌های خود، به بومی‌سازی و توسعه صنعت فولاد کشور در مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی قرار گرفته است. فولاد مبارکه امسال شرکت MSTID که ماموریت آن نوآوری و فناوری است […]

با تلاش‌های بی‌وقفه و توسعه پایدار، شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از عوامل کلان در اقتصاد کشور شناخته شده است. این شرکت با تمرکز بر ارزش‌های خود، به بومی‌سازی و توسعه صنعت فولاد کشور در مسیر رشد و پیشرفت اقتصادی قرار گرفته است.

فولاد مبارکه امسال شرکت MSTID که ماموریت آن نوآوری و فناوری است را با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی به یک شرکت ‌ VC (صندوق خطر پذیر) تبدیل کرده تا بتواند همچنان در حوزه‌های نوآوری و فناوری پیشتاز باشد.

سرمایه گذاری در ۵۰ شرکت دانش بنیان با هدف توانمندسازی، یکی از راهبردهای این شرکت در جهت افزایش توانمندی‌ها و بهره‌وری می‌باشد. این اقدامات به منظور تحقق اهداف بلندمدت و ایجاد امکاناتی برای نوآوری و توسعه فناورانه در صنایع مختلف اجرا می‌شود.

در راستای حفظ محیط زیست، بازچرخانی پساب های شهری و صنعتی از دیگر اولویت‌های این شرکت می‌باشد. این تدابیر با هدف مدیریت بهینه منابع آب و کاهش آثار منفی بر محیط زیست، به اجرا درآمده و نشان از تعهد فولاد مبارکه به پایداری محیط زیست است.

در زمینه تولید انرژی نیز، این شرکت اقدامات موثری را به عمل آورده است. احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات، نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی و نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی بادی، نشان از توجه جدی به استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک است.

بهره‌برداری از ۹۰ هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت، سرمایه‌گذاری در حوزه معدن، تولید محصولات جدید و گریدهای ویژه، و بومی‌سازی ۱۰۰ هزار قطعه، تجهیز و ماده مصرفی نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت در حوزه‌های مختلف می‌باشد.