خداداد فایق پناه مدیر مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ، با بیان اینکه ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی منطقه ، تحقق ارتباطات فنی و مخابراتی را سخت‌تر از مناطق دیگر ساخته است اظهار داشت : در استان ، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه انتقال بین شهری است. به گزارش ستاد […]

 خداداد فایق پناه مدیر مخابرات کهگیلویه و بویراحمد ، با بیان اینکه ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی منطقه ، تحقق ارتباطات فنی و مخابراتی را سخت‌تر از مناطق دیگر ساخته است اظهار داشت : در استان ، حدود ۲۰۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که ۹۰ کیلومتر آن در حوزه انتقال بین شهری است.

به گزارش ستاد خبری مخابرات در نمایشگاه تلکام وی افزود: ۱۱۹۱ روستای دارای ارتباط داریم همچنین در قالب پروژه نجما ، گام‌های متناسب با سیاست‌های شرکت مخابرات ایران برداشته شد که در قالب‌های اف تی تی اچ و اف تی تی سی به مشترکین اتصال پرسرعت می‌دهد.

 وی افزود از ۳۹۵ سایت با همکاری‌ همراه اول نگهداری و تقویت می‌کنیم و مهم‌ترین بحث در حال حاضر بر اساس تفاهم نامه مخابرات با وزارت کشور، هماهنگی برای تجهیز شعب اخذ رای و فرمانداری‌ها به فیبر نوری است.

 مدیر مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حوزه سخت‌افزار فنی و مهندسی باید تلاش کنیم تا آینده صنعت تلکام متناسب با تکنولوژی روز دنیا،  تمرکز بر توسعه باند پهن،  شبکه فیبر نوری و توسعه شبکه اتصال بین شهرها در کشورمان به نحو مناسبی ، استقرار یابد.