آیین کلنگ‌زنی «پروژه مسکن مقدم تهران» ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ با حضور محمد آیینی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران،دکتر سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن و مدیران عامل شرکت های گروه سرمایه گذاری مسکن و نیز گروه مالی این بانک در محل پروژه برگزار شد. به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ محمد آیینی […]

آیین کلنگ‌زنی «پروژه مسکن مقدم تهران» ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ با حضور محمد آیینی، معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران،دکتر سیدعباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن و مدیران عامل شرکت های گروه سرمایه گذاری مسکن و نیز گروه مالی این بانک در محل پروژه برگزار شد.

به نقل از بانک مسکن- هیبنا؛ محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه چند منظوره مقدم تهران با اشاره به نقش‌آفرینی بانک مسکن در پروژه‌های مسکن‌سازی گفت: با حمایت‌های این بانک تخصصی_ توسعه‌ای تا کنون به بیش از ۴۴ هزار واحد مسکن برای نوسازی، تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی اختصاص داده شده است.

محمد آیینی ادامه داد: بانک مسکن با هوشمندی توانسته محور بازآفرینی شهری را هم در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد و بازار مسکن را به سمت تعادل سوق دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: وزارت راه‌وشهرسازی صمیمانه قدردان زحمات این بانک است؛ به‌ویژه آنکه طی این مدت سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده را به شکل قابل‌توجهی بالا برده است.

بانک مسکن به سمت شهرسازی و تمدن‌سازی

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن نیز در آیین کلنگ‌زنی پروژه ۳۲۱ واحدی مقدم تهران بر کاهش زمان اجرای پروژه به مدت دو سال تأکید کرد.

مدیرعامل بانک مسکن لزوم تسریع در اجرای برنامه‌های دولت در حوزه مسکن را از اولویت‌های بانک دانست و گفت: نقش‌آفرینی بانک مسکن در پروژه‌های ساخت مسکن و آبادانی کشور مایه مباهات و خرسندی مدیران و کارکنان این بانک است. تاکید دولت سیزدهم بر تکمیل و افتتاح پروژه‌های مسکن، برای کشور رشد و توسعه اقتصادی و برکات فراوانی به همراه دارد.

حسینی ادامه داد: بانک مسکن و مجموعه‌های تحت پوشش آن با تمام قدرت تلاش می‌کنند تا مسئولیت‌های خود که در راس آن تامین مالی ساخت مسکن و اعطای تسهیلات به این بخش است را به نحو احسن انجام دهند. به دنبال این نقش‌آفرینی، اکنون بانک مسکن در حال حرکت به سمت شهرسازی و تمدن‌سازی است؛ تا جایی که این اتفاق را باید به‌ مثابه‌ی یکی از شعارهای اصلی بانک دانست.

او همچنین حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده را امری مهم تلقی کرد و ادامه داد: مناطق محروم و بافت‌های فرسوده بیش از بخش‌های دیگر نیازمند توجه هستند. بنابراین بانک مسکن در تلاش است در این مسیر خدمت‌گزار خوبی برای شهروندان باشد. علاوه بر این موضوع، می‌خواهیم پروژه‌ها با کیفیت مناسب و در حداقل زمان ممکن به ثمر برسند و آماده‌ی تحویل شوند. از این رو کاهش مدت زمان ساخت و تحویل خانه‌ها همراه با کیفیت مناسب را پیگیری می‌کنیم.

حسینی با یادآوری اینکه بانک مسکن، بانک تخصصی در نهضت ملی مسکن شناخته می‌شود، تاکید کرد: این بانک تمام توان خود در دو بخش اعتباری و اجرایی را به کار می‌گیرد تا همراه با پیگیری نهضت ملی مسکن، بازآفرینی شهری را هم با جدیت حمایت کند.

مدیرعامل بانک مسکن در پایان اظهاراتش، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اعتباری بانک مسکن با تأکید بر حمایت از انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی، انتقال تکنولوژی و رعایت معماری اصیل ایرانی-اسلامی بوده و می‌توان از این سیاست‌ها به‌عنوان یک الگوی شایسته در تمام ساخت‌و‌سازها استفاده کرد.

پروژه چندمنظوره مقدم تهران در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۵۶۶ متر مربع و زیر بنای ۶۳ هزار و ۸۵۶ مترمربعی در منطقه ۱۷ تهران با هدف تامین واحدهای مسکونی، فرهنگی، اداری، تجاری و خدماتی با کیفیت برای مردم این منطقه و تغییر در بافت و ایجاد فضای رقابتی کلنگ خورد.

این پروژه با بهره گیری از دانش روز و بومی سعی دارد در حوزه بکارگیری شرکت های دانش بنیان داخلی فضایی را برای آغاز ساخت و ساز نوین در تهران ایجاد کند. مقدم تهران با معماری منحصر به فرد و دسترسی به مترو دید ۳۶۰ درجه ای به تهران، قطعا پس از ساخت، به یکی از مجتمع های چندمنظوره شاخص تبدیل خواهد شد که به دلیل قرارگیری در کنار بزرگترین بوستان خاورمیانه (بوستان ولایت) برای متقاضیان و ساکنین ایجاد ارزش افزوده خواهد کرد.