وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران گفت: جهت دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد صنعتی پایدار صادرات محور ، اولویت وزارت صنعت ، معدن و تجارت است. به گزارش ایدرو نیوز ، عباس علی‌آبادی در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در مرکز […]

 وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران گفت: جهت دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد صنعتی پایدار صادرات محور ، اولویت وزارت صنعت ، معدن و تجارت است.

به گزارش ایدرو نیوز ، عباس علی‌آبادی در بیست و ششمین دوره همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما تصریح کرد : جهت دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد صنعتی پایدار صادرات محور در کنار تأمین نیاز کشور با تمرکز بر محصولات و خدمات دارای فناوری متوسط، پیشرفته و ارزش افزوده بالا از جمله مضامین اصلی برنامه وزارت صمت است.

وزیر صمت همچنین با اشاره به اینکه باید مرکز رصد فناوری‌های نوین صنعتی برای توسعه کسب و کارها تاسیس شود، گفت : سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تاسیس این مرکز، همه امکانات وزارت صمت را بسیج کند.

وی تاکید کرد: اعتقاد ندارم که همه شرکت‌های نیمه‌تعطیل باید احیا شود؛ چراکه عمر یک‌سری از فنّاوری‌ها تمام شده و زیرساخت‌های آن نیست؛ ضمن اینکه هزینه‌های حمل بیشتر از هزینه‌های تولید است از این رو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع باید رصد فناوری‌ها مورد توجه قرار گیرد و صلاحیت‌سنجی فناوری‌ها صورت گیرد.

وزیر صمت با بیان اینکه باید جدی‌تر به توسعه صنعتی کشور بیندیشیم ، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان مهمی است که در حوزه صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد.علی‌آبادی با اشاره به اینکه جهت‌دهی رشد صنعتی پایدار بر اساس صادرات محور است، گفت: نیاز است شرکت‌های بزرگ در عرصه بین‌المللی حضور پیدا کرده و به رقابت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه رتبه‌بندی شرکت‌های برتر برای شفاف‌سازی فضای کسب و کار و میزان اثرگذاری مهم است، گفت: امسال در رتبه‌بندی ۵۰۰ شرکت، ۶۱ شرکت دانش بنیان حضور داشتند؛ همچنین در ۱۰۰ شرکت برتر، پنج شرکت دانش بنیان است.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، برقی‌سازی، داروسازی و تجاری‌سازی حایز رتبه‌های خوبی شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است .

در بیست و ‌ششمین همایش معرفی شرکت‌های برتر ایران یا IMI100 از بین ۵۰۰ شرکت، ۱۰۰ شرکت برتر در حوزه تولید، فروش، صادرات معرفی و با حضور وزیران صمت و اقتصاد تقدیر شدند.