کرمان موتور رونمایی کی ام سی ایگل را در نمایشگاه اکسپو خودروی تهران انجام داد. کرمان موتور که با دست پر به نمایشگاه خودروی تهران آمده دو محصول را برای اولین بار برای نمایش عموم آماده کرده است. یکی از این دو محصول سدان ملی کرمان موتور یا همان ایگل است رونمایی کی ام سی […]

کرمان موتور رونمایی کی ام سی ایگل را در نمایشگاه اکسپو خودروی تهران انجام داد.

کرمان موتور که با دست پر به نمایشگاه خودروی تهران آمده دو محصول را برای اولین بار برای نمایش عموم آماده کرده است. یکی از این دو محصول سدان ملی کرمان موتور یا همان ایگل است رونمایی کی ام سی ایگل حالا فصل جدیدی را در تاریخ خودروسازی خصوصی کشور رقم می زند چرا که این خودرو با خرید پلتفرم و بومی سازی اجزا، نخستین سدان ملی شرکت کرمان موتور به حساب می آید و به زودی آن را در بازار خواهیم دید.

این خودرو بر مبنای پلتفرم سدان جکj4ساخته شده است و اساس فنی مشترک به آن دارد پس جای تعجب نیست که از نظر ابعادی و برخی الگوهای بدنه شبیه به J4 باشد. اما تیم طراحی کرمان موتور با مدیریت حسین وفایی به خوبی المان های اصلی بصری را در این سدان تغییر داده تا با یک چهره جدید و متفاوت در کی ام سی ایگل طرف باشیم. چراغ های جلو کشیده طراحی شده اند و تا بالای گلگیرها ادامه پیدا می کنند. یک نوار کرومی دو چراغ را به هم متصل می کند و جلوپنجره با سپر به نوعی طراحی یکپارچه دارند. این دقیقا المان هایی است که در بسیاری از خودروهای روز دنیا دیده می شود و تیم طراحی کرمان موتور چهره ایگل (EAGLE) را تا جای ممکن مدرن طراحی کرده است.

فراموش نکنید که با یک سدان اقتصادی طرف هستیم پس جای تعجب ندارد که در نمای جانبی پیچیدگی طراحی به حداقل ممکن می رسد. طراحی جانبی این سدان بسیار نزدیک به جکJ4 است اما در عقب همه چیز هماهنگ با جلو. طراحی شده است. چراغ های عقب طراحی جدید و متفاوتی دارند و دقیقا به سبک جلو، با یک نوار کرومی به هم متصل می شوند. سپر طراحی دو رنگ دارد و قطعه ای مشکی رنگ در میانه سپر قرار گرفته است. قطعه ای روی در صندوق عقب نقش یک اسپویلر کوچک را بازی می کند و در مجموع طراحی سدان ملی کرمان موتور راضی کننده است.

بحث مشخصات فنی پیش از رونمایی کی ام سی ایگل مشخص بود چراکه این خودرو اساس فنی برابر با جک J4 دارد. بر همین اساس زیر کاپوت آن یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی قرار دارد که مجهز به سیستم VVT است. این موتور ۴ سیلتد و ۱۶ سوپاپ توان تولید نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو می رسد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است. در مجموع خروجی های فنی دقیقا همان چیزی است که در J4 دیده می شد و این یعنی عملکرد فنی برای یک سدان اقتصادی می تواند راضی کننده باشد.

در داخل کابین هم الگوهایی مشابه با جک J4 دیده می شود. طراحی فرمان دو رنگ است و کنترلر های سیستم صوتی و دیگر امکانات روی آن دیده می شود. روی فرمان نشان KMC را می بینیم و صفحه نمایش اندروید در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. روکش چرم مصنوعی را روی صندلی ها می بینیم و باقی المان های طراحی کابین ساده هستند و بیشتر از متریال پلاستیک خشک در این سدان استفاده شده است.

درسدان ملی کرمان موتور امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، چراغ های LED، چراغ های روشنایی روز، سنسور نور، گرم کن آینه های جانبی، کروز کنترل، روکش چرم مصنوعی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سنسور پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، سنسور دنده عقب و … مجهز است.