شورای سیاست‌گذاری و راهبری اقتصاد دانش‌بنیان در هلدینگ صباانرژی برگزار شد. صبح دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی با حضور دستیار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران مالی شرکت های تابعه هلدینگ صباانرژی، شورای سیاستگذاری و راهبری اقتصاد دانش‌بنیان در […]

شورای سیاست‌گذاری و راهبری اقتصاد دانش‌بنیان در هلدینگ صباانرژی برگزار شد.

صبح دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ در نشستی با حضور دستیار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان و مدیران شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و مدیران مالی شرکت های تابعه هلدینگ صباانرژی، شورای سیاستگذاری و راهبری اقتصاد دانش‌بنیان در سالن خالیج فارس هلدینگ صباانرژی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی)، در این نشست مهندس صالح معاون مالی و پشتیبانی هلدینگ صباانرژی در سخنانی با تجلیل از حضور حماسی مردم در انتخابات، بیان داشت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را نصب العین خود می دانیم.

وی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ جهت حمایت از بنگاه‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: تلاش ما بر این است که در استفاده از مزایای حمایتی قوانین مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان پیشرو باشیم.

همچنین بهرامی، دستیار مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سخنانی، بر استفاده از مزایای قوانین اقتصاد دانش بنیان در شرکت‌های تابعه تاکید کرد و گفت: تاکید ما بر بهره مندی شرکت‌ها از ظرفیت‌های حمایتی قوانین اقتصاد دانش بنیان  از جمله صندوق های پژوهش و فناوری و اعتبارات مالیاتی است.

وی تاکید کرد: امیدوارم شرکت‌های تابعه صندوق بازنشستگی کشوری، تعامل خوبی با معاونت علمی و فناوری داشته باشند تا بیشترین کمک را برای ارتقای سودآوری به مجموعه خود ارایه کنند.

در ادامه برنامه، مدیران و کارشناسان معاونت علمی ریاست جمهوری به تشریح برنامه‌های حمایتی این معاونت در حوزه شرکت‌های دانش بنیان پرداختند و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

در پایان این برنامه دکتر نیازی، معاون سرمایه‌گذاری هلدینگ صباانرژی  با بیان اینکه هدف ما استفاده از تمام فرصت‌های قانونی است گفت: ظرفیت‌های شرکت‌های تابعه هلدینگ صباانرژی در حوزه‌های پتروشیمی و فولادی و نیروگاهی بسیار زیاد است.  باید با تشکیل کمیته‌های تخصصی، مشکلات را بررسی و موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: ما در شرکت های تابعه، ظرفیت‌ها و تجهیزاتی داریم که در هیچ جای کشور موجود نیست. باید از این ظرفیت‌ها برای برخورداری بهتر از قوانین حمایتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرصت استفاده از قوانین دانش بنیان در دوران تحریم گفت: از حمایت‌های قوانین حوزه شرکت‌های دانش بنیان، باید برای بهبود کیفیت، حجم خدمات و توسعه شرکت‌ها استفاه کنیم. کیفی‌سازی، تنوع بخشیدن به محصولات و تامین قطعات از شرکت‌های دانش بنیان باعث حفظ ارز در کشور و افزایش سودآوری می‌شود.