مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان، در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ج. ا.ایران پذیرای مسئولین و مقامات عالی رتبه کشور از جمله سید مجید ابن الرضا مدیر عامل ساتا، محمد نجار رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، اصغر صالح فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همکاری های ملی وزارت دفاع و سید مهدی فرحی مشاور […]

مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان، در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ج. ا.ایران پذیرای مسئولین و مقامات عالی رتبه کشور از جمله سید مجید ابن الرضا مدیر عامل ساتا، محمد نجار رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، اصغر صالح فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همکاری های ملی وزارت دفاع و سید مهدی فرحی مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی،همچنین مدیران عامل ۱۲ شرکت توانمند صادراتی تابعه گروه شستان بود و به همراه مدیر عامل ساتا از غرفه های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت پلیمر آریا ساسول و غدیر بازدید کردند.

به نقل از روابط عمومی هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان، با حضور هلدینگ چند رشته ای شستان در ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران به همراه ۱۲ شرکت گروه از جمله شرکت مخازن سبز عسلویه، شرکت بازرگانی خارجی، پیشرو تجارت سانا، شرکت فولاد امیرکبیرکاشان، شرکت پتروشیمی بوشهر، شرکت پتروشیمی مرجان، شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، شرکت پلی پروپلین سپهر مکران، شرکت مهندسی توسعه پترو فرایندکرخه، مجتمع پتروشیمی بدرشرق، شرکت سمت و سوی توسعه ایرانیان و شرکت فروسیلیسم خمین در این نمایشگاه، داود عباسی مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان در این رویداد مهم تجاری در غرفه شستان حضور یافت. 

در این روز، مدیر عامل هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان، پذیرای مسئولین و مقامات عالی رتبه کشور از جمله سید مهدی فرحی مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قائم ‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی، سید مجید ابن الرضا مدیر عامل ساتا، رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع، اصغر صالح فرمانده قرارگاه اقتصاد مقاومتی و همکاری های ملی وزارت دفاع همچنین مدیران عامل ۱۲ شرکت توانمند صادراتی تابعه گروه شستان بود. 

در این بازدید، داود عباسی از ۱۲ شرکت گروه حاضر هلدینگ شستان در نمایشگاه بازدید و جویای آخرین ظرفیت های صادراتی، دستاوردهای علمی تحقیقاتی، خدمات فنی مهندسی و زنجیره ارزش این رویداد برای شرکت ها شد. 
مدیرعامل هلدینگ شستان همچنین حضور همه جانبه و حداکثری هلدینگ سرمایه گذاری تجاری شستان در نمایشگاه اکسپو را گام مهمی در راستای گسترش فعالیت های تجاری بین المللی این مجموعه دانست و برچشم انداز شستان جهت توسعه و تقویت فعالیت های صادرات محور تاکید کرد.

در این بازدید، سید مجید ابن الرضا مدیر عامل ساتا، در گفت و گوی اختصاصی با هلدینگ شستان ضمن اشاره به پروژه‌هایی که هلدینگ شستان در آنها سرمایه‌گذاری نموده است، بیان کرد: تمام تلاش مجموعه‌های اقتصادی ساتا، جدا از موضوع سوددهی، تلاش در راستای ارتقای رفاه بازنشستگان ن .م. و نقش‌آفرینی در اقتصاد ملی و عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است. 


سردار سرتیپ پاسدار رضا طلایی‌نیک در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو۲۰۲۴ در گفت و گو اختصاصی با هلدینگ شستان گفت: وزارت دفاع از طریق صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح، به دنبال توسعه پایدار و ارتقای اشتغال در سواحل مکران است.
همچنین سردار طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع در گفت و گوی اختصاصی با هلدینگ شستان با بیان اینکه امنیت سواحل و مرزها از اولویت‌های کشور است، گفت: وزارت دفاع از طریق صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح در راستای توسعه اشتغال و توسعه پایدار اقتصادی سواحل مکران اهتمام ویژه دارد و طرح های متعدد از طریق ساتا و شستان در این مناطق در حال انجام است که کمک بزرگی به پایداری امنیت سواحل مکران و جنوب شرق کشور خواهد داشت.
سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: وزارت دفاع آمادگی تامین مالی این دست طرح‌های اقتصادی، از منابع داخلی و نیز تامین سرمایه خارجی از طریق صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح و نیز سایر بخش‌های اقتصادی ودجا را دارد.

امیر سرتیپ احد امیری، جانشین اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در گفت و گوی اختصاصی با هلدینگ شستان، گفت: موضوع توسعه اقتصادی و اشتغال نیروی کار، در کل جوامع اهمیت بسزایی دارد و ساتا نیز به دنبال این مهم است. 
وی تمایز هاب سوم پتروشیمی نسبت به نمونه‌های مشابه را در پیوست‌های زیست‌محیطی و فرهنگی- اجتماعی آن دانست و گفت: بر مبنای مطالعاتی که در منطقه مکران شده، با رعایت مباحث زیست محیطی و نیز فرهنگی اجتماعی، تلاش شده هاب سوم پتروشیمی در منطقه مکران به صورت اصولی ایجاد گردد.


 بنا بر این گزارش، حضور ۲۳۰۰ تاجر و سرمایه گذار خارجی از ۱۰۳ کشور دنیا در راس هیات های عالی رتبه تجاری در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران اکسپو شرایطی را ایجاد کرد تا شرکت های گروه هلدینگ شستان با اغتنام فرصت همگام با سایر هلدینگ ها در این رویداد بزرگ صنعت محور حضور موثری را به نمایش گذارند و در حوزه تجارت و سرمایه گذاری توانمندی های صادراتی خود را نیز معرفی کنند. هلدینگ شستان در طول این رویداد بین المللی پذیرای بازدیدکنندگان خارجی از کشورهایی همچون پاکستان،  افغانستان، چین، هند، عراق، عمان، سری لانکا، بورکینافاسو، تونس و هیات های تجاری از کشور های اروپایی، آسیایی و آفریقایی بوده است که حضور توانمند گروه شستان در نمایشگاه ایران اکسپو نگاه ها را به سمت و سوی محصولات تولیدی آنان ترغیب می کرد، ارائه توانمندی ها، مزیت ها و فرصت های همکاری مشترک، برگزاری جلسات با تامین کنندگان هلدینگ و شناسایی فرصت های صادراتی و موقعیت یابی مناسب در راستای عقد قراردادها و تبادل تفاهم نامه های تجاری بزرگ ارزی و ریالی و بهره گیری از تجارب بازرگانان ایرانی و خارجی در زمینه صادرات محصول و نیز تعامل و تقویت مبادلات تجاری بین ایران و سایر کشورها گفتمان غالب صاحبان صنایع و اهالی صنعت بود که پرداختن به آن ها بعنوان ضرورتی مهم خود نمایی می کرد.
حضور گروه شستان در این رویداد از چند حیث گروه شستان را از بسیاری از شرکت ها متمایز می ساخت از جمله این موارد،  اعمال مدیریت سیستمی ، تنوع و سرمایه گذاری در سبد سرمایه برای ارتقاء ضریب سود آوری، تولید متنوع محصولات و فرآورده های شیمیایی و پتروشیمیایی ، فولادی ، معدنی، اخذ فاینانس، دستیابی حداکثری به ظرفیت تولید در حوزه های مختلف و اجرای سیاست های راهبردی توسعه صنایع پایین دستی با هدف تکمیل زنجیره ارزش از مصادیق اقدام جهادی این مجموعه پیشرو در صنعت است که وی را از سایر شرکت ها متمایز کرده است.