شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام کرده است. با توجه به سهم بازار بالای این شرکت از بازار گردشگری ایران، می‌توان این گزارش را مرجع خوبی برای تحلیل رفتار سفر ایرانیان در تعطیلات […]

شرکت سفرهای علی‌بابا با انتشار آمار مربوط به سفر کاربرانش در تعطیلات نوروز، شهرهای تهران، مشهد، شیراز و جزیره کیش را پرنقش‌ترین شهرهای ایران در سفرهای داخلی اعلام کرده است. با توجه به سهم بازار بالای این شرکت از بازار گردشگری ایران، می‌توان این گزارش را مرجع خوبی برای تحلیل رفتار سفر ایرانیان در تعطیلات نوروز دانست.

به گزارش این شرکت، تهران با اختلاف زیادی به عنوان مبدا بلیط‌های خریداری شده ثبت شده است و شروع بیشتر سفرهای مسافران نوروزی، از مبدا تهران بوده است. مشهد لقب پرمسافرترین مقصد را از آن خود کرده است ولی در بخش اقامت با بررسی تعداد هتل‌های رزرو شده، شیراز در رتبه اول قرار می‌گیرد و رکورددار بیشترین اسکان مسافران نوروز است. 

کیش، مقصد محبوب مسافران تور

آمارهای مربوط به محصول تور علی‌بابا نیز در مقایسه با آمارهای ارائه شده در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که تورهای کیش همچنان انتخاب اول مسافرانی است که برای سفرهای خود از تور استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند سفر خود را در قالب یک پکیج کامل داشته باشند.

استانبول، پرمسافرترین مقصد خارجی

در بخش آمارهای مربوط به سفرهای خارجی، استانبول در صدر جدول انتخاب مسافران ایرانی است. بیشترین پروازهای خارجی، بیشترین هتل‌های رزرو شده و حتی بیشترین جستجوهای پرواز و هتل خارجی نیز متعلق به استانبول بوده است. شاید بتوان دلایلی مثل همسایگی ترکیه با ایران، عدم نیاز به ویزا و در مجموع سهولت دسترسی به این مقصد را دلیل رکورددار بودن همیشگی استانبول برای ایرانیان دانست. 

روابط عمومی شرکت سفرهای علی‌بابا در مورد آمارهای منتشر شده گفت «عموما بخش قابل توجهی از سفرها در این بازه زمانی متعلق به مسافرانی است به شهرهای محل تولد خود سفر می‌کنند و بخش دیگر را سفرهای تفریحی شامل می‌شود.بررسی روندهای تکرارشونده‌ی رفتار سفر گروه‌های مختلف مسافران می‌تواند دیدگاه خوبی برای فعالین صنعت گردشگری داشته باشد با شناخت بیشتر نیازهای مسافران امکانات و برنامه‌های مناسب‌تری را برای بازه‌های تعطیلات مشابه بعدی ایجاد کنند.»