مدیرعامل بیمه آسیا عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ را با رشد بیش از۵۱ درصد، موفقیت آمیز توصیف کرد. به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا گزارش مبسوطی از فعالیت های این شرکت در سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد. وی اظهار داشت: بیمه آسیا با […]

مدیرعامل بیمه آسیا عملکرد این شرکت در سال ۱۴۰۲ را با رشد بیش از۵۱ درصد، موفقیت آمیز توصیف کرد.

به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا گزارش مبسوطی از فعالیت های این شرکت در سال ۱۴۰۲ را ارائه کرد.

وی اظهار داشت: بیمه آسیا با قریب به شصت و پنج سال سابقه بیمه گری در صنعت بیمه کشور، کوله باری از تجربه و خدمت، برنامه ریزی هوشمندانه و هدفمند و گنجینه ای از سرمایه انسانی کارآمد و متخصص، توانسته است اعتبار و خوشنامی خود را با تلاش ارزنده کارکنان و شبکه فروش توانمند در سال ۱۴۰۲ با ارائه خدمات با کیفیت و پرداخت به موقع خسارت زیاندیدگان، همچنان حفظ کند و مصمم است این مسیر موفقیت آمیز را با گام های استوار و با انسجام بیش از پیش، در سال ۱۴۰۳ ادامه دهد.

تولید و خسارت

مسعود بادین درباره وضعیت پرتفوی بیمه آسیا اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۲۹ هزار و ۴۳۲میلیارد تومان حق بیمه تولید شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۱ درصد افزایش داشت. در همین مدت، بیش از ۱۸ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان خسارت به مردم و بیمه گذاران پرداخت شد و با توجه به پرداخت چند خسارت سنگین در سطح کشور، رشد این بخش نسبت به سال قبل از آن، به ۶۴ درصد رسید.

اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه آسیا

مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه اظهار داشت: سال گذشته اقدامات خوبی در زمینه اصلاح ترکیب پرتفوی بر اساس ریسک سنجی های درست و حرفه ای صورت گرفت و خوشبختانه توانستیم ریسک رشته های بیمه ای را در سطح قابل قبولی کاهش دهیم. در این دوره ما شاهد کنترل ریسک در بیمه های ثالث، درمان و بدنه خودرو در بیمه آسیا هستیم و در همان حال سهم رشته های کم ریسک از جمله بیمه های حوادث، باربری و مسئولیت را در ترکیب پرتفوی خود افزایش داده ایم. در سال۱۴۰۲، رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده ۴۰٫۲ درصد و رشته بیمه درمان نیز ۲۱٫۸ درصد از کل تولید بیمه آسیا را به خود اختصاص دادند که در رشته بیمه شخص ثالث و حوادث راننده ،۱٫۴درصد کاهش نسبت به سال ۱۴۰۱ را شاهد هستیم. این ترکیب، در مقایسه با کل صنعت بیمه، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

پرداخت خسارت های بزرگ

مدیرعامل بیمه آسیا افزود: یکی از اتفاقات بسیار مهم دربیمه آسیا در سال ۱۴۰۲، که هم برای این شرکت و هم برای کل صنعت بیمه اثرات و بازتاب مثبت و گرانقدری به همراه داشت، پرداخت چندین خسارت بزرگ به زیاندیدگان بود. بیمه آسیا در راستای عمل به تعهدات قانونی خود و به منظور حمایت از واحد های تولیدی و خدماتی داخلی، سال گذشته خسارت های آتش سوزی ۵۵۰ میلیارد تومانی کارخانجات الکترواستیل مشهد و همچنین خسارت ۶۷ میلیارد تومانی شرکت داروسازی امین اصفهان و خسارت ۲۱ میلیارد تومانی باربری بین المللی شرکت صالح چوب سپاهان را در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کرد و این اتفاق سبب شد این واحد های تولیدی و اقتصادی کشور، بلافاصله فعالیت خود را مجددا آغاز کنند. به طور کلی، بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ به طور متوسط روزانه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان خسارت به مردم پرداخت کرده است.

افزایش سرمایه شرکت

مسعود بادین درباره افزایش سرمایه بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲، با تاکید بر اهمیت این موضوع اظهار داشت: سرمایه شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده از ۳۱ هزار میلیارد ریال به ۳۵ هزار میلیارد ریال، افزایش یافت و این افزایش سرمایه از سود انباشته صورت گرفت که گام بلندی برای بیمه آسیا جهت حضور موثرتر و جدی‌تر در پروژه‌های بزرگ در بازار اتکایی خواهد بود.

رشد ۵۷ درصدی سپرده گذاری ها

مدیرعامل بیمه آسیا تصریح کرد: در نتیجه عملکرد حرفه ای در حوزه مالی و مدیریت نقدینگی در شرکت، سپرده های بانکی بیمه آسیا نسبت به سال قبل از آن، ۵۷٫۴ درصد رشد داشته است. این افزایش قابل توجه در سپرده گذاری ها تاثیرات مثبتی در ارتقا توانمندی مالی و سودآوری شرکت به همراه دارد.

احقاق حقوق ۲۲۰ میلیارد تومانی

وی در ارتباط با احقاق حقوق ۲۲۰ میلیارد تومانی بیمه آسیا در سال گذشته، اظهار داشت: پس از سه دهه، با پیگیری های قضایی مستمر و حمایت همه جانبه هیات مدیره، خوشبختانه موفق شدیم ۲۲۰ میلیارد تومان از حقوق شرکت را در موضوع خرید یک قطعه زمین در تهران، محقق کنیم.

اخذ امتیاز مثبت از بیمه مرکزی

نایب رییس هیات مدیره بیمه آسیا در ادامه، درباره یکی ازمهم ترین دستاوردهای این شرکت در سال گذشته اظهار داشت: در بررسی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از عملکرد مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران بیمه آسیا، فعالیت این شرکت بر اساس گزارش کمیته ارزیابی این سازمان در رعایت مصوبات شورایعالی بیمه، با بالاترین امتیاز، مثبت و شایسته تشویق ارزیابی شد.

بیمه آسیا در جمع یکصد شرکت برتر کشوری (IMI100)

وی افزود: در این سال بیمه آسیا برای هفتمین سال بر اساس ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی کشور (IMI100)، در میان یکصد شرکت برتر ایران رتبه ۵۲ را کسب کرد و در میان شرکت بیمه ای، در جایگاه برترین شرکت بیمه ای قرا گرفت و سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا با تایید نهاد ناظر، همانند سال‌های گذشته، به قوت خود باقی است. از نظر کیفیت افشا و اطلاع رسانی مناسب به سهامداران نیز، بیمه آسیا همچنان رتبه نخست را در بین تمامی شرکت‌های بیمه‌ای به خود اختصاص داده است.

شفافیت صورت‌های مالی بیمه آسیا

مدیرعامل بیمه آسیا یکی از ویژگی های ارزشمند بیمه آسیا را شفافیت مالی آن خواند و گفت: در ارتباط با شفافیت مالی این نکته مهم است که برای دومین سال پیاپی ، صورت‌های مالی شرکت بیمه آسیا بدون بند حسابرسی به تصویب رسید، آن هم با توجه به اینکه حسابرس قانونی شرکت، سازمان حسابرسی کشور است و صورت‌های مالی بیمه آسیا هم به تایید سازمان حسابرسی رسیده، هم بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر آن مهر تایید گذاشته است .

توسعه مراکز ارائه خدمات

مسعود بادین در ادامه گزارش خود، ارائه خدمات شایسته بیمه ای به هموطنان در سراسر کشور را یکی از اولویت های بیمه آسیا در توسعه خدمات خود توصیف کرد و اظهار داشت: بدین منظور پنج شعبه و باجه در نقاط دوردست کشور راه اندازی شد از جمله شعبه قشم، شعبه گچساران و باجه های خدمات بیمه ای در شهرهای زابل، بندر ترکمن و لارستان. همچنین ساختمان جدید شعبه قم امسال به بهره برداری رسید و عملیات ساخت ساختمان های شعب آبادان، دزفول و ساری نیز آغاز شد.

خدمات الکترونیکی

وی در این زمینه اظهار داشت: توسعه خدمات آنلاین و غیر حضوری برای مردم و مشتریان از سیاست های موفقی بود که بیمه آسیا در سال ۱۴۰۲ آن را پیگیری و اجرا کرد و در این راستا سامانه “سیناد” به منظور پرداخت الکترونیکی خسارت های درمانی، سامانه “آسیا سبا” جهت صدور سریع، آسان و برخط انواع بیمه نامه ها و همچنین داشبور مدیریتی جامع جهت کنترل تحلیلی و هوشمند عملکرد شبکه فروش در بیمه های عمر و پس انداز راه اندازی شد.

نقش صنعت بیمه در تحقق شعار سال ۱۴۰۳

مدیرعامل بیمه آسیا در ادامه در ارتباط با نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: صنعت بیمه تمام تلاش خود را برای حمایت از اقتصاد و تولید از طریق ارائه خدمات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی انجام خواهد داد. یقینا با حضور صنعت بیمه در عرضه اقتصادی و کسب و کار و از طریق جلب اعتماد عمومی، چشم انداز تحقق شعار سال۱۴۰۳ روشن ترخواهد بود.
مدیر عامل بیمه آسیا در پایان ضمن قدردانی صمیمانه از حمایت های بی شائبه سهامداران، تدابیر هوشمندانه هیات مدیره، معاونین، مدیران و مشاوران ،تداوم موفقیت های بیمه آسیا در سالیان اخیر را نتیجه تلاش و کوشش کارکنان توانمند و شبکه فروش وفادار شرکت دانست و گفت: امید واثق دارم عملکرد بیمه آسیا در سال۱۴۰۳ ستودنی خواهد بود و به یاری خداوند متعال، تمام برنامه های پیش بینی شده را محقق خواهیم ساخت.