جامع نیوز:مدیر صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آب اندازی نهایی و انجام تست درب‌های بزرگترین حوض های خشک ساخت و تعمیر کشتی خاورمیانه در ساحل بندرعباس خبرداد. مهندس “سعید جعفری” افزود : پس از آب اندازی به ارتفاع بیش از ۱۰ متر، انجام تست های پایداری درب اول یکی از حوض […]

جامع نیوز:مدیر صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آب اندازی نهایی و انجام تست درب‌های بزرگترین حوض های خشک ساخت و تعمیر کشتی خاورمیانه در ساحل بندرعباس خبرداد.
مهندس “سعید جعفری” افزود : پس از آب اندازی به ارتفاع بیش از ۱۰ متر، انجام تست های پایداری درب اول یکی از حوض های خشک ساخت و تعمیر کشتی با موفقیت به پایان رسیده است.
جعفری افزود: فناوری طراحی و ساخت این درب ها، که سازه های عظیم دریایی به وزن ۱۶۰۰ تن و طول ۸۰ متر هستند، در سطح بسیار بالایی بوده و در اختیار سازندگان معدودی در جهان است که متخصصان ایرانی موفق به ساخت و بکارگیری آنها شده اند.
وی ادامه داد: پس از راه اندازی پست های برق، انجام تست های پایداری دومین درب، راه‌اندازی پمپ خانه و جرثقیل ها در دست انجام است که با پایان یافتن این موارد، هر دو حوض خشک آماده مراحل نهایی پیش از افتتاح خواهند بود و تا پایان خردادماه، امکان پذیرش کشتی در این حوض ها وجود خواهد داشت.
گفتنی است ساخت درب های این حوض‏های خشک از دو سال قبل در داخل کشور و با استفاده از فناوری بومی آغاز شده و عملیات ساخت این سازه های عظیم دریایی شامل موتورخانه، پمپ‏خانه، برق و ابزار دقیق تحت کلاس مؤسسه رده‏بندی GL آلمان انجام گرفته است.
دو حوض خشک ساخت و تعمیر کشتی واقع در بندرعباس که بزرگترین حوض های خشک خاورمیانه محسوب می شوند، پس از تکمیل، آماده پذیرایی از شناورهای عظیم اقیانوس پیما و سوپرتانکر تا ظرفیت ۳۰۰ هزار تن خواهند بود. برای احداث این حوض ها به طول ۳۷۰ و ۴۷۰ متر، عرض ۸۰ متر و عمق ۱۴ متر تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.
با تکمیل حوض های خشک یادشده، امکان اشتغال ۲هزار نفر بصورت مستقیم و بیش از هزار نفر بصورت غیرمستقیم در منطقه فراهم خواهد شد.